حجت الاسلام سیدرضا  تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در همایش تجلیل از خیرین حوزه علمیه خواهران عنوان کرد: این گردهمایی بسیار ارزشمندی است و تقارن آن با دهه فجر انقلاب بر زیبایی آن افزوده است. انقلاب اسلامی ایران نقشه سیاسی جهان را تغییر داده است، نقطه آغاز انقلاب مربوط به مدرسه فیضیه بوده که بذر بصیرت را در دل ها کاشت.

او افزود: این حادثه مردم را متوجه سرنوشت خود کرد، هر انقلابی که بخواهیم بشناسیم باید ابتدا رهبر آن را باید شناخت، رهبر انقلاب پرچم غیرت را بر افراشت. فیضیه همیشه خیرات فکری و علمی داشته، امام حرکت کرد و شاگردانش اندیشه ایشان را ترویج کردند، مردم به میدان آمدند و اندیشه‌های عاشورایی شکل گرفت.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه امام از همان روز اول به جهان گفت نهضت ما حسینی است، یادآور شد:  آنقدر اندیشه‌های این انقلاب پیوند خورده با اسلام است که کسی نمی‌تواند منکر آن شود. نقطه آغاز آن هم فیضیه و رهبرش عالمی بزرگ بود که وقتی به صحنه آمد روحانیت پیشاپیش همه بودند.

تقوی تاکید کرد: مردم در کنار مکتب فیضیه از امام حمایت کردند و به دنبال رهبرشان انقلاب را به اینجا رساندند. در این روند آگاهی به خاستگاه انقلاب کافی است باید این خط تقویت شود تا پایه‌های کشور را تقویت کند و نگذاریم دشمنان نفوذ کنند. تجربیات نشان می‌دهد انقلاب و خطش مملکت را حفظ و ملت را در صحنه نگه داشت تا دشمنان بر ما چیره نشوند.

او گفت: فرهنگی که از حوزه علمیه بیرون می‌آید نشان از حمایت بی‌چون و چرا از امام دارد. ما به این فرهنگ نیازمندیم اگر می‌خواهیم استقلال و آزادی ما حفظ شود. مدارس علمیه خاستگاه فرهنگ انقلابی است باید سرمایه‌گذاری در آن صورت گیرد زیرا راه همین است. همگان به خاطر دارند که فیضیه چگونه پشت امام در آمد. شهادت می‌دهم حوزه‌های علمیه خواهران نقش بی بدلیلی در جامعه دارد، باید کاستی‌های گذشته جبران شود تا این حوزه‌ها تبدیل نقطه عطفی برای پرباری اجتماع زنان شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه بساط خرافه را جمع کرده است، گفت: آن ها توانسته‌اند از لحاظ فکری و روحی بر خانواده‌ها تاثیر بگذارند. خواهران در حوزه‌های علمیه باید به علم روز  آگاهی داشته باشند تا بتوانند به خلق خدمت کنند. ما باید خیرسازی را انجام دهیم، مردم را دعوت به این کار کنیم که آخرت را داشته باشیم. باب خیر باید برای مردم باز شود کسی حق ندارد راه خیر را بر مردم ببندد، کارخیر جامعه را لطیف می‌کند.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اینکه کسی که کار خیر انجام می دهد قصی القلب نمی‌شود و دستش به شرارت نمی رود، گفت: کسانی که متولی امر خیر می‌شوند باید بدانند که ظرفیت‌ساز باشند نه ظرفیت سوز. ائمه جمعه باید کارشان تربیت طلاب باشد با همین نیرو می‌توان کشور را اداره کرد. از همین طلبه‌ها است که رهبر و بنیان‌گذار انقلاب به وجود آمدند.