حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور با اشاره به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از برقراری آتش بس در سوریه گفت: تاکنون سوریه، روسیه و حامیانش تقید خود را در پایبندی به آتش بس ثابت کرده‌اند. اما طرف‌های مقابل به محض احساس خطر نسبت به منافعشان آتش بس را نقض کرده و از آن برای ضربه به ارتش و ملت سوریه استفاده کرده اند.

وی با بیان اینکه نقض آتش بس در دوره‌های قبلی از سوی مخالفان به طور متناوب دیده شده است، گفت: معارضان و تروریست‌ها با پشت‌گرمی به سران نظام سلطه و قدرت های بزرگ آتش بس را نقض می کنند تا آمریکایی‌ها مواضع ارتش سوریه را بمباران کردند و بعد تروریست ها آن مواضع را تصرف کنند. پس می توان گفت آتش بس تنها پوششی برای ایجاد فضای امنی برای تروریست‌ها برای بازسازی خود و یا غافلگیر کردن ارتش سوریه و هم پیمانانشان است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه حمایت ترکیه از این قطعنامه مهم است، گفت: اگر ترکیه از این قطعنامه حمایت نمی‌کرد تردید بیشتری نسبت به نقض شدن آتش بس وجود داشت، چون سر تروریست‌ها از یک طرف در توبره ترکیه است و از طرف دیگر، از طرف قطر و عربستان و غرب و آمریکایی ها حمایت می‌شوند و ارتباط دارند. از این رو حضور ترکیه به عنون ضلع سوم این توافق تضمین اجرایی شدن آن را بیشتر می کند.