آیت الله محسن اراکی در نشست خبری سی امین  کنفرانس وحدت اسلامی که صبح سه شنبه درموزه شهدای تهران برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اعظم(ص) و فرزند گرامیش امام جعفر صادق (ع) به مسلمین، بشریت و دوستداران آزادی و عدالت گفت: هر سال شاهد اوج گیری هفته وحدت نسبت به سال قبل آن هستیم و امسال نیز هفته وحدت در سراسر جهان با شکوهتر در حال برگزاری است و این نشان می دهد موج وحدت در حال گسترش است.

وی خاطر نشان کرد: ما از این فرصت استفاده کرده و اعلام می کنیم حمله دشمن در ایجاد جنگ فرقه ای در منطقه ما وایجاد آتش بین مذهبی در منطقه شکسته خواهد شد و ما در حال بازگشت به وحدتی گسترده هستیم.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه ما امروز شاهد  جریان تازه ای هستیم، بیان داشت: جریان های تفرقه  گرا در انزوا قرار گرفته اند و شکست هایی که گروه های تروریستی و فرقه گرا در سوریه و عراق شاهد آن بودند دلیل روشنی بر پایان موج آتش افروزی و فتنه گری آنهاست.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه امسال نیز در جمهوری اسلامی شاهد برنامه های دیگری در کنار کنفرانس وحدت اسلامی خواهیم بود، اظهار داشت:  کنفرانس وحدت با حضور 220نفر از شخصیت های جهان اسلام برگزار می شود.

وی افزود: کنفرانس وحدت یک اعلام یگانگی و هماهنگی در جهان اسلام است زیرا حاضران از همه فرقه ها و  گرایش های پایبند به پیامبر اسلام خواهند بود.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی  گفت: این شخصیت ها نماینده همه بافت های  جامعه هستند که در این کنفرانس حضور می یابند.

آیت اراکی با تاکید بر اینکه در این کنفرانس مشکلات جامعه اسلامی و محورهای مربوط به سرنوشت جامعه اسلامی به بحث گذاشته خواهد شد، بیان داشت: در کنفرانس های پیشین برنامه های عملیاتی در سراسر جهان به اجرا گذاشته شد که نمونه آن اتحادیه علمای مقاومت بود.

وی با بیان اینکه حدود 14 اتحادیه بزرگ درحال راه اندازی است خاطر نشان کرد: آنچه انجام گرفته نمونه ای از کنفرانس های پیشین است.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: امروز در رأس رسانه های اسلام ستیز بی بی سی وجود دارد و ما بی بی سی را به عنوان رسانه دشمن اعلام می کنیم که ماهیت آن رسانه و هدفش ایجاد نفاق وجدایی در ممالک مختلف و بویژه کشورهای اسلامی  است.

آیت اراکی با تاکید بر اینکه انگلیس امروز نمی تواند سیاست ستیزه جویانه خود بر علیه امت اسلامی را مخفی کند، بیان داشت: آنها نسبت به کنفرانس وحدت موضع خصمانه ای دارند.

وی در خصوص نحوه برگزاری و زمان بندی کنفرانس وحدت بیان داشت: این کنفرانس در دو نوبت صبح و عصر طی سه روز برگزار خواهد شد و در کنار کنفرانس جشنواره فیلم وحدت برگزار خواهد شد که به فیلم های برگزیده داخلی وخارجی جوایزی اهدا خواهد شد.