هجدهم آبان ماه خبری بر روی خروجی قرار گرفت که زنده بودن حاج احمد متوسلیان و همراهانش تا تابستان سال 95 را تایید می کرد. در این خبر به نقل از یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان شده بود: "جمهوری اسلامی ایران اسنادی در اختیار دارد که زنده بودن حاج احمد متوسلیان و همراهانش را تا ابتدای تابستان سال 95 تایید می کند. در این اسناد محل اسارت حاج احمد متوسلیان و همراهانش معلوم است."

سیس

حاج احمد متوسلیان فرمانده تیپ27 محمد رسول الله، چند روز پس از عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خونین شهر در 3 خرداد 1361، با تصویب شورای عالی دفاع عازم لبنان شد تا به یاری برادران لبنانی در جنگ با رژیم صهیونیستی بپردازد.

سیس

بر اساس این گزارش، سه نهاد، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران از ابعاد مختلف این موضوع را به صورت جدی پیگیری می کنند. 

سیس

حسین شیخ الاسلام سفیر پیشین ایران در سوریه و مشاور فعلی وزیر امور خارجه کشورمان هم معتقد است که حاج احمد متوسلیان زنده است؛ او ضمن اشاره به فعالیت های دولت لبنان و سوریه برای آزادی دیپلمات های ربوده شده ایرانی در یک پست بازرسی توسط  شبه نظامیان فالانژ، دولت ایران را مسئول می داند تا در این راستا تمام تلاش خود را برای آزادی آنها انجام دهد، تا آنها، صحیح و سالم به کشورمان بازگردند. 

سیس

شیخ الاسلام اظهار کرد: احمد متوسلیان، سید محسن موسوی (کاردار وقت سفارت ایران در لبنان)، تقی رستگار مقدم (کارمند وقت سفارت ایران در لبنان) و کاظم اخوان (عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی) در حالی در یک پست ایست-بازرسی در مسیر سفارت ایران در بیروت توسط  شبه نظامیان فالانژ  توسط حامیان رژیم صهیونیستی دستگیر شدند که مصونیت سیاسی داشته اند، از این‌رو استرداد آنها را از رژیم اشغالگر قدس و دولت لبنان مطالبه می کنیم.

مشاور رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین این را هم اضافه کرد: دستگیری و ربوده شدن آنها همزمان با سلطه کامل اسرائیل بر قسمتی از منطقه مسیحی نشین در خاک کشور لبنان بوده است.

 مدیرکل سابق امور بین الملل مجلس شورای اسلامی در خاتمه بازگرداندن صحیح و سالم حاج احمد متوسلیان و همراهانش به ایران را ضروری بر شمرد.