حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در یادواره 700 شهید شهرستان رودسر که در مسجد امام علی(ع) این شهرستان برگزار شد، قرآن کریم را نقشه راه نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار کرد: نظام اسلامی همواره با توطئه های دشمن مواجه است لذا دشمن شناسی شاخصه اقتدار نظام محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتدار امروز نظام ثمره رهبری ولایت فقیه است، افزود: مقام معظم رهبری با دقت و دوراندیشی نشات گرفته از قرآن، مسائل روز منطقه و دنیای اسلام را رصد می کنند و پیش از جولان داعش در عراق خواستار ارتقای دستگاه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی این کشور شده بودند که مورد غفلت قرار گرفت و عملی نشد.

نائب رئیس مجلس نهم با بیان اینکه مردم عراق اکنون تاوان این عدم توجه را با جان و مال خود می‌پردازند، اضافه کرد: باید دشمن را کیلومترها دورتر از خاک کشور نگه داشت تا از اقتدار نظام دفاع کرد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد اقتدار نظام اسلامی را بدون مرز دانست و اظهار کرد: نظام اسلامی باید در بالاترین سطح قدرت باشد و لذا لازمه قدرت، شناخت دشمن واقعی اسلام یعنی نظام سیاسی آمریکا و مزدوران منطقه ای آن است. اگر دشمن را نشناسیم آسیب خواهیم دید.

وی قدرت فرهنگی را یکی دیگر از اصول مهم در نظام اسلامی برشمرد و گفت: نظام اسلامی باید در همه عرصه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و... مقتدر و پیشتاز باشد، زیرا دشمن تمام حرکات ما را رصد کرده و به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به اسلام است لذا باید با زبان قدرت با استکبار جهانی مقابله کرد و در این راستا کشورهای اسلامی باید هوشیار و آگاه باشند.

وی با بیان اینکه وحدت دینی یکی از دستاوردهای نظام است، گفت: مقاومت اسلامی ملت ایران که نشان دهنده اقتدار سیاسی نظام است، دشمنان را به زانو درآورده و موجب ایستادگی کشورهای اسلامی مانند عراق و سوریه در برابر دشمنان شده است.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد تمدید تحریم ها علیه ایران را جبران تحقیر و شکست دشمن در برابر مقاومت نظام اسلامی دانست و یادآور شد: ملت ایران دشمنان قدرتمندی دارند؛ از این رو باید نقشه راه صحیح در برابر دشمنان را بشناسیم که امروز مقام معظم رهبری با قدرت و صلابت و براساس آیات قرآن این نقشه راه را نه تنها برای ما بلکه برای همه ملت‌های مسلمان و آزادیخواه جهان به زیبایی ترسیم کرده‌اند.

وی دفاع از کشور اسلامی را آموزه دینی و راه و رسم شهدا دانست و خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن بارها تاکید فرموده که نظام اسلامی با دشمنان جدی و همیشگی رو به ‌روست و لذا نباید لحظه‌ای از افزایش توان دفاعی غافل بود. در این راستا دشمنان بدانند نظام اسلامی براساس آموزه های دینی و قرآنی قدرت نظامی و دفاعی را جهت کشورگشایی نمی خواهد، بلکه قدرت برای این است که دشمنان جرات نزدیک شدن به ما را نداشته باشند.