حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل عصر امروز چهارشنبه 17.9.95 با برانکو مارکوریچ کاردار صربستان در تهران دیدار و گفت وگو کرد. 
 
امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط بین دو کشور گفت: گفت‌وگوهای پارلمانی در سطوح مختلف می‌تواند برای دو کشور مفید باشد. خوشبختانه در مجلس شورای اسلامی گروه دوستی پارلمانی ایران صربستان به تازگی تشکیل شده و اطمینان داریم روابط پارلمانی دو کشور بانشاط افزایش خواهد یافت. 
 
برقراری ثبات و امنیت در کل جهان از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است 
 
دستیار ویژه مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل، برقراری ثبات و امنیت در منطقه غرب آسیا و کل جهان را از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: رشد تروریست و افزایش پناهندگان از مهمترین تحولات منطقه است و تمرکز در راه‌حل سیاسی تنها راه حل بحران‌های منطقه ای است. 
 
وی با توجه به پیروزی های میدانی در حلب ادامه داد: باید به خواست مردم در سوریه احترام گذاشت و پیروزی ارتش سوریه در حلب قطعی است. 
 
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل همچنین ضمن دریافت دعوت رئیس مجلس صربستان از دکتر لاریجانی برای سفر رسمی به بلگراد بر توسعه روابط بین پارلمان‌های دو کشور به موازات روابط سیاسی تأکید کرد. 
 
کاردار سفارت صربستان:حمایت از مواضع ایران در تحقق راه‌حل سیاسی در تحولات خاورمیانه و مبارزه با تروریسم 
 
در ادامه این دیدار برانکو مارکوریچ کاردار سفارت صربستان ضمن تشکر از فراهم کردن فرصت این دیدار گفت: صربستان به گسترش همکاری های پارلمانی بین دو کشور علاقمند است و تشکیل گروه‌های دوستی دو کشور می‌تواند به افزایش روابط بین دو پارلمان در سطوح مختلف کمک کند. 
 
کاردار سفارت صربستان در تهران افزود: ما از ایران به خاطر حمایت‌هایی که از صربستان داشت تشکر می‌کنیم و موضع ما این است که به قوانین بین‌المللی احترام بگذاریم و همچنین از مواضع ایران در تحقق راه‌حل سیاسی در تحولات خاورمیانه و مبارزه با تروریسم حمایت می‌کنیم. 
 
برانکو مارکوریچ در پایان حضور گروه‌های پارلمانی را فرصتی حائز اهمیت در گسترش روابط در سطوح بالا دانست. 
 
لازم به ذکر است در پایان آخرین تحولات بالکان و خاورمیانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.