به گزارش پارس، محمد اشرف نیا امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: این طرح ها در بخش ها و حوزه های مختلف راه و شهرسازی، صنعت و معدن، توسعه و امور زیربنایی، آب و گردشگری است که عمدتا جزو مصوبات سه سفر قبلی هیئت دولت به استان و یا از پروژه های مهر ماندگار هستند.
وی از تحویل کلید نزدیک به ۳۷ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر به عنوان یکی برنامه های سفر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: این تعداد مسکن مهر در چهار بخش شهرهای بالای ۲۵ هزار خانوار، شهرهای زیر ۲۵ هزار خانوار، بافت فرسوده و شهر جدید سهند در ۵۸ شهر آذربایجان شرقی تحویل متقاضیان آنها می شود.

اشرف نیا ۱۷ کیلومتر از آزاد راه تبریز – تهران با ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار، راه اصلی میانه- چاروایماق به طول ۹۲ کیلومتر با ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار و کنارگذر غربی را از طرح های حوزه راه که فردا به بهره برداری می رسد عنوان کرد.

این مقام بخش عمرانی آذربایجان شرقی اضافه کرد: بهره برداری از چهار طرح صنعتی در تبریز، شهرک شهید سلیمی، تیکمه داش و بستان آباد با ۳ هزار میلیارد ریال هزینه، بهره برداری از پایاب سد با بیش از ۱۸هکتار در ۸ شهر از جمله تبریز، جلفا، میانه، هشترود، عجب شیر از دیگر طرح هایی است که افتتاح می شود.

به گفته اشرف نیا بهره برداری از چهار هتل با ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با میراث فرهنگی و بخش خصوصی در ۴ شهر و تحویل بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی در مناطق زلزله زده از دیگر برنامه های رئیس جمهور برای بریدن روبان در آذربایجان شرقی است.

وی یادآور شد: با حضور رئیس جمهور در کارگروه های توسعه بخش کشاورزی و صنعت و معدن، این حوزه ها مورد ارزیابی و کنکاش قرار می گیرند همچنین در جلسه پایانی هیئت دولت مصوبات سه سفر قبلی خود در آذربایجان شرقی را بررسی می کنند.