با انتخاب "دونالد ترامپ" به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، چین با آزمایش 10 موشک بالستیک قدرت نظامی خود را بار دیگر به رخ کشید.

گفتگوی تلفنی دونالد ترامپ با تسای اینگ‌ون، رییس‌جمهور تایوان و همچنین عزم کنگره آمریکا برای انتخاب ژنرال جنگ‌طلب، جیمز متیس از مهم‌ترین علل آزمایش موشک‌های بالستیک در چین عنوان شده است.

در این نمایش قدرت که واپسین روزهای ماه گذشته میلادی انجام شد 10 موشک DF-21C با بُرد متوسط آزمایش شد. این موشک‌ها قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند و طیف وسیعی را تا 1000 مایل می‌پیمایند.

آزمایش 10 موشک بالستیک، نمایش قدرت نظامی چین در برابر ترامپ

اخبار آزمایش موشک‌های بالستیک به‌صورت مستقیم از تلویزیون رسمی چین اعلام شد و خبرگزاری شین هوای چین در این‌ باره نوشت: موشک‌های بالستیک چین هر زمان قادر است پایگاه‌های آمریکا در آسیا و اقیانوس آرام را هدف قرار دهد.

جیمز فیشر، کارشناس مسائل نظامی چین به نقل از "واشینگتن فری بیکن" می‌گوید: آزمایش موشک‌های بالستیک در چین کوبیدن بر طبل جنگ و ایجاد جنگ روانی نظامی است.

دونالد ترامپ روز جمعه (بامداد شنبه به‌وقت تهران) با نقض سیاست کشورش در طول 37 سال گذشته با رئیس‌جمهور تایوان به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد که واکنش شدید مقامات چینی را به دنبال داشت. چین، تایوان را یکی از استان‌های خود می‌داند که از این کشور جدا شده است.