به گزارش پارس به نقل از مهر، پس از آنکه انتقادات بسیاری درباره برگزاری مراسم تقدیر از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور در استادیوم صد هزار نفری آزادی از سوی صاحبنظران و نمایندگان مجلس بیان شد و سازمان میراث فرهنگی در راس این برنامه مورد نقد قرار گرفت، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی اعلام کرد که ۱۹۷ نماینده مجلس از ستاد تسهیلات سفرهای کشور تشکر کردند هرچند که هنوز نام این نمایندگان در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است.

روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرده است در نامه ای که به امضای نمایندگان مجلس رسیده آمده: " با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۲ از سوی مقام عظمای ولایت به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و با عنایت به رهنمودهای معظم له در دیدار با اعضای ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و توصیه ایشان مبنی بر توسعه شادی در جامعه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فرمایشات معظم له را به عنوان یک راهبرد اصلی مد نظر قرار داده و اولویت اول این سازمان برای ایام تعطیلات نوروزی ایجاد راهکارهایی برای توسعه روحیه نشاط و شادابی در جامعه قرار داد.

براین مبنا ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی با همدلی، وحدت و انسجام و بهره گیری از همه امکانات سازمانها و ارگانهای مرتبط از تاریخ ۲۸/۱۲/۹۱ لغایت ۱۶/۱/۱۳۹۲ نسبت به فراهم نمودن بسترهای مورد نیاز مسافرین نوروزی از جمله اسکان، اقامت، امنیت، ایمنی، راهنمایی، درمانی و پذیرایی از همه مسافرین و بویژه زائرین عزیز اقدام نموده است و در نظر سنجی های بعمل آمده رضایت مندی مسافرین نوروزی از خدمات ارایه شده توسط دستگاههای ذیربط نشان از تدبیر و مدیریت عالی سازمان و ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بوده است.

بدینوسیله ما نمایندگاه مجلس شورای اسلامی از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از جمله وزارتخانه های آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راهور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، اورژانس بویژه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تقدیر و تشکر می نماییم. »

اما در این باره، حمید رسایی، نماینده مردم تهران در مجلس به خبرنگار مهر گفت: هر ساله نمایندگان مجلس بعد از ایام نوروز بابت عملکرد تمام ارگانهای دخیل در بحث سفرهای نوروزی اعم از نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر و غیره نامه تشکر آمیزی را امضا می کنند. این نامه به هیچ وجه خطاب به آقای ملک زاده و یا سازمان میراث فرهنگی و یا نهاد خاصی نبوده است بلکه تمامی سازمانها را شامل می شود.

هرچند سازمان میراث فرهنگی این نامه را در جهت عملکرد سازمانی خود قلمداد می کند اما رسانه دولت نیز در جهت تکمیل این برداشت، آن را با جشن استادیوم صد هزار نفری آزادی مرتبط دانسته و در گزارشی با عنوان" از مخالفت با جشن آزادی تا نامه تشکر آمیز ۱۹۷ نماینده" آورده است که موضع نمایندگان مجلس درباره این جشن متناقض است. از سویی نامه تشکر آمیز امضا می کنند و از سوی دیگر نسبت به برگزاری جشن مخالفت می کنند چرا که با گذشت ۵ روز از برگزاری جشن همچنان برخی از نمایندگان و نهادهای دیگر به برگزاری این جشن ایراد می گیرند همچنین روز گذشته برخی نمایندگان در نطق های پیش از دستور و میان دستور به تقدیر دولت از عوامل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خرده گرفتند درحالی که پیش از این نمایندگان در نامه ای مراتب تقدیر خود را به ستاد تسهیلات سفر اعلام کرده بودند و از سازمان میراث فرهنگی به صورت ویژه تشکر شده بود.

در بخش دیگری از این گزارش، دیدار نوروزی اعضای ستاد تسهیلات سفر با مقام معظم رهبری را به تلاش سازمان میراث فرهنگی به خصوص ملک زاده عنوان شده است این درحالی که سردار مومنی، رئیس پلیس راهور درخواست اولیه این دیدا را داده بود.

مخالفت های نمایندگان مجلس درباره جشن استادیوم آزادی، صرف هزینه های هنگفت برای تقدیر از سازمانهایی است که به وظیفه خود عمل کرده اند به عنوان مثال مهدی دواتگری نماینده مجلس اعلام کرده است که ارائه خدمات نوروزی یک وظیفه همگانی است ضرورتی به الزام اشخاص و سایر دستگاهها برای تشویق آن هم یک روز در استادیوم آزادی نیست. پس حاصل این جشن چه بوده است؟

اگرچه رسانه دولت بارها این اظهار نظرها را تنگ نظری خوانده بود اما سید هادی هاشمی رییس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همزمان با برگزاری جشنی که در روز ۲۹ فروردین ۹۲ به منظور تجلیل از دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی از سوی دولت در استادیوم آزادی برگزار شد، گفته است که با توجه به آمار رسمی مبنی بر اعلام تعداد یک هزار و ۱۳۶ کشته و ۳۱ هزار و ۷۲۱ مجروح به دلیل تصادفات رانندگی در تعطیلات نوروز که می توان آن را یک فاجعه انسانی نامید، به نظر می رسد به جای جشن باید عزا بگیریم.

این سرهنگ بازنشسته گفته است: تعجب برانگیز است که این حجم کشته و مجروح که نام آن را می توان یک فاجعه انسانی گذاشت را نه تنها عادی جلوه می دهیم بلکه برای آن جشن نیز برگزار می کنیم.