مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان گفت: ملت ایران همواره نسبت به آمریکا بی اعتماد بوده و هست که بهترین عدله برای این بی اعتمادی را می توان در تاریخ روابط ایران و آمریکا چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب پیدا کرد.

وی افزود: همواره مسئله خیانت آمریکا و چپاول منافع ملت ایران در صدر رفتار مقامات آمریکایی بوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در نخستین روزهایی که آمریکا می خواست جانشین انگلیسی ها در کشور ما باشد، حوادثی مانند ۱۶ آذر و کشتار دانشجویان در بدو ورود مقامات آمریکایی به کشورمان رخ داد.

فضائلی گفت: این کشتار در ۱۳ آبان به نحوه دیگری شکل گرفت. در جریان انقلاب اسلامی وحشیانه ترین اقدامات رژیم پهلوی مورد حمایت آمریکا قرار می گرفت و امروز شاهدیم که جان کری بعد از گذشت سالها اعتراف می کند که در کودتای ۲۸ مرداد، سازمان سیا در برکناری مصدق ارتباط مستقیم داشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون هر اقدامی در پرونده آمریکا به ضربه زدن بر منافع ملت منتهی شده است. از حمایت گروه های تروریستی تا چراغ سبز نشان دادن به صدام برای حمله به ایران، حمله مستقیم به سکوهای نفتی، انهدام هواپیمای مسافربری، حمله طبس و تحریم های اقتصادی، همه نشان دهنده سیاهه ای از خیانت های آمریکا است که چه دولت های دموکرات و چه جمهوری خواه به ملت ایران روا داشته اند.

وی برجام را آخرین خیانت آمریکائی ها به ملت ایران خواند و تصریح کرد: با وعده های رنگارنگ فراوان، مذاکراتی مفصل انجام شد اما نتیجه اصلی که انتظار می رفت از قِبَلِ آن حاصل نشد.

فضائلی تصریح کرد: بی اعتمادی ملت ایران با نگاه به این کارنامه سیاه، هر روز تقویت می شود و امسال نیز در ۱۳ آبان فریادهای مرگ بر آمریکا را بر سر دولت مردان آمریکا آوار خواهند کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: آنچه آمریکا در ذهن ملت متبلور می کند، این است که شیطان بزرگ بودن بالاترین حقیقتی است که می توان از آمریکا بیان کرد.