غلامرضا کاتب، عضو هیئت رئیسه مجلس درباره ابلاغ بخشنامه بودجه سال 96 به دستگاه‌های اجرایی توسط رئیس جمهور گفت: براساس قانون، دولت مکلف است تا 15 آذرماه، لایحه بودجه سال 96 را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. 

 

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس با اشاره به اینکه تاکنون برنامه ششم توسعه تصویب نشده، افزود: براساس بخشنامه رئیس جمهور، دستگاه‌های اجرایی باید بودجه پیشنهادی خود را تنظیم و به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند. 

 

کاتب افزود: سازمان برنامه و بودجه بعد از بررسی بودجه پیشنهادی دستگاه‌ها، جمع بندی نهایی را در این زمینه انجام می‌دهد و بعد از تصویب در هیات وزیران، به مجلس تقدیم می‌کند. 

 

وی در ادامه افزود: طبق گفته نوبخت رئیس برنامه و بودجه در جلسه کمیسیون تلفیق، تمامی مباحث برنامه ششم توسعه در زمینه اقتصاد درون‌زا، حمایت از تولید، رسیدگی به بحران‌های محیط زیست و آب از اولویت‌های لایحه بودجه 96 است. 

 

کاتب خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص تنظیم بودجه پیشنهادی سال 96 باید براساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه باشد. 

 

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: با وجود اینکه تاکنون برنامه ششم توسعه مصوب نشده اما سازمان برنامه و بودجه باید با توجه به ابلاغیه سیاست‌های کلی برنامه ششم، لایحه بودجه 96 را آماده کند.