جلسه فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با برخی از سازمان های مردم نهاد فعال کشور در حوزه حقوق بشر عصر یکشنبه برگزار شد.

مسایل مربوط به حقوق بشر به یکی از مسائل جاری مجامع بین المللی و پارلمان های کشورهای دنیا تبدیل شده است که البته از سوی غربی ها به عنوان ابزاری برای فشار به نظام اسلامی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بنا به اهمیت این موضوع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دوره دهم، بر خلاف رویه گذشته که رویکرد صرفا سیاسی در مجلس را شامل می شد، با تشکیل فراکسیون حقوق بشر با رویکرد حقوقی و تعاملی، برنامه های خود را آغاز کردند.

فراکسیون حقوق بشر مجلس شورای اسلامی روز گذشته در اولین گام خود نشستی را با برخی از سازمان های مردم نهاد فعال کشور در حوزه حقوق بشر برگزار کرد و در آن به بررسی دغدغه های این سازمان ها پرداخت.

در این نشست که با حضور ابوالفضل ابوترابی، به عنوان رئیس فراکسیون، و صادقی، سخنگوی فراکسیون، برگزار شد، مجلس برای ورود جدی به موضوعات حقوق بشری با محوریت دغدغه های سازمان های فعال در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است در این نشست موسسه حمایت از قربانیان تروریسم، انجمن قربانیان شیمیایی، سازمان دفاع از قربانیان خشونت، خانه ایثارگران، انجمن سپاس، بنیاد هابیلیان، موسسه کادراس، موسسه صیانت از حقوق زنان، انجمن حمایت از زنان قربانی ترور و تعداد دیگری از سازمان های حقوق بشری حضور داشتند.