پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- «اصلاح‌طلب واقعی» واژه‌ی که این روزها پدرخوانده‌های جریان اصلاحات در بهارستان به دنبال آن هستند؛ آنان بسیاری از اعضای فراکسیون امید را به مانند محمدرضا عارف به دلیل عدم اجرایی توصیه های جریان تندرو اصلاحات؛ «اصلاح طلب بدلی» می دانند. اما در این میان کورسوی نوری در بهارستان برای جریان تندرو اصلاحات پدیدار شده است؛ «محمود صادقی» برای آنان امیدی در اغمای فراکسیون امید است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، جریان تندروی اصلاحات با توجه به نقش جدی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها به عنوان بال کمکی حزب منحله مشارکت و سازمان منحله مجاهدین انقلاب اسلامی و کارنامه ناموفق حجت الاسلام رهامی در انتخابات پیشین شورای شهر تهران و همچنین تک‌روی‌های وی پس از تشکیل کمیته انتخابات خارج از چارچوب شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات باعث شده است که تصمیم جمعی به سمت حذف ساختاری رهامی پیش برود. در این میان بهترین گزینه «محمود صادقی» است؛ تجربه حضور چند ماه اخیر  محمود صادقی در بهارستان نشان داده است که او سری پرشور برای هیاهو آفرینی دارد. نماینده مردم تهران با تایید اثرگذاری هیاهوی وی در بهارستان با دبیرکلی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها در گفت وگو خود با روزنامه وقایع اتفاقیه  اظهار داشت: «دبیرکلی انجمن اسلامی مدرسین لطف دوستان است و البته به‌نظرم چند دلیل دارد. شاید به‌عنوان نیرویی که نماینده مجلس است و می‌تواند به نسبت سایر اعضا برای ارتقای اثرگذاری این تشکیلات مؤثر‌تر باشد این انتخاب، صورت گرفته است. شاید هم فعالیت‌هایی که در این سه‌ماهه نمایندگی مجلس انجام داده‌ام در این انتخاب بی‌تأثیر نبوده است.»

گفتنی است که چندماه پیش بعد از مطرح شدن نام محمود صادقی به عنوان یکی از گزینه های ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات در آغاز فعالیت مجلس، خبرنامه دانشجویان ایران از امضای محمود صادقی پای نامه معروف  مردادماه سال ۸۸  که از سوی سران فتنه به مراجع تقلید در حمایت از اغتشاشگران در فضای رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده بود پرده برداشت.

 محمود صادقی همچنین به دلیل ارتباط با حلقه معین در وزارت علوم یکی از عوامل دمیدن غیرقانونی دانستن بورسیه‌ها در مجلس شورای اسلامی است؛ وی در اظهار‌نظری جنجالی گفته بود: «نظر حقوقی بنده در این خصوص این است که تمام بورسیه‌ها غیرقانونی بود. بی‌بروبرگرد تمام سه هزار و 700 و خرده‌ای بورس خلاف قانون بوده است. چندی پیش با دادستان دیوان محاسبات دیدار داشتم وی گفت من کیفرخواست علیه وزیر سابق علوم، یعنی آقای دانشجو و مسوولان بورس را نوشته‌ام اما جرأت نمی‌کنم صادر کنم این عمق ماجراست.» اظهار نظری که البته به فاصله کوتاهی توسط خود صادقی اصلاح شد. وی گفت: «آقای شجاعی دادستان دیوان محاسبات تماسی گرفت و توضیح داد که به موضوع رسیدگی کرده است.»

در شرایط فعلی به نظر می رسد حضور طیف تندرو در انجمن مدرسین دانشگاه‌ها، علاوه بر تصمیم‌گیری لایه بالای جریان اصلاحات برای جذب دانشجویان در سال تحصیلی منتهی به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر بار دیگر فضای دانشگاه از فعالیت علمی به سمت جولان گروه های سیاسی پیش ببرد.