آیت الله کاظم صدیقی، در مراسم افتتاحیه سال جدید مؤسسه پیام امام هادی(ع) که در پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه برگزار شد، با تبریک میلاد امام هادی(ع) و دهه ولایت و امامت اظهار داشت: همه این مناسبت ها به ویژه عید غدیر که اعلان بقاء اسلام با جریان امامت و ولایت است را به خاندان عصمت و طهارت تبریک می گویم.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که وقتی انسان ابتکارات و ابداعات مؤسسات حوزوی را مشاهده می کند جای شکر دارد، گفت: بزرگان ما به ما امید داشتند که بتوانیم برای ترویج اسلام کاری انجام دهیم و این برای من شیرین است که می بینم هر کدام از دوستان سابق صاحب شأنی برای ترویج اسلام شده اند.

تمام عالم نشانه ای برای هدایت انسان به سمت خداوند است

وی راه طلبگی را در راستای هدایت انسان دانست و افزود: قرآن در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی معجزات فراوانی دارد و این همه مطالب متنوع قرآن تنها برای هدف هدایت نازل شده است؛ یک آیه در قرآن وجود ندارد که راهنمای به سمت خداوند نباشد و موضوع قرآن در یک کلمه هدایت است.

آیت الله صدیقی با بیان این که خدای متعال نه تنها کتب آسمانی بلکه تمام آفرینش را برای هدایت انسان آفریده است ابراز داشت: هدف خداوند، عالم شدن انسان به حقیقت جهان هستی است و آن علمی مد نظر خداوند است که انسان را مرعوب جلال الهی و مجذوب جمال الهی کند نه آن علمی که انسان را در نظر خودش گُنده کند و به انسان تکبر بدهد.

وی با بیان این که دشمنان خداوند قدرت الهی را قبول ندارند، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند که در هر زمانی فوق قدرت خداوند چیزی وجود ندارد و وقتی قهاریت خداوند تابش می کند همه چیز را ذوب خود می کند و هیچ قدرتی در برابر قدرت خداوند توان استقامت و عرض اندام ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خداوند همه کتاب تشریع و تکوین و آیات انفسی و آفاقی را برای هدایت بشر آفریده است، افزود: امام هادی(ع) فرمودند که چیزی که ما را به خدا نرساند و به سمت خداوند راهنمایی نکند در عالم وجود ندارد و تمام عالم کتاب هدایت به سمت خداوند است و خداوند برای هدایت هم کتاب نازل کرده و هم معلم  مدرسه معرفی کرده و همه دست به دست هم داده اند که ما را هدایت کنند.

غدیر تنها برای معرفی حضرت علی نیست بلکه برای تمام امامان است

وی با اشاره به این که همه پیامبران(ص) امامان(ع) هادی هستند، ابراز داشت: این آیه که می گوید «انما انت منذر و لکل قوم هاد» نشان دهنده استمرار غدیر برای تمام تاریخ بشریت است و این خلافت از روز اول به مشیت حکیمانه خداوند محور قرار گرفته است و تمام عالم باید در برابر او منقاد باشند و اعمال خود را از طریق او به خداوند تقدیم کنند.

دیانت بدون امامت معنی پیدا نمی کند

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که غدیر تنها مال حضرت علی(ع) نیست بلکه مال تمام امامان(ع) است، گفت: منهای امامت دیانتی معنی پیدا نمی کند؛ از این رو تمام انبیا(ص) و امامان(ع) هادی هستند و این که در میان تمام معصومان(ع) لقب هادی به امام علی النقی(ع) اختصاص یافته است به خاطر این است که ایشان در دوران کودکی به امامت رسیدند و با همان سن کم خود به هدایت مردم و حتی دانشمندان زمان خود پرداختند.

وی با اشاره به علم امام هادی(ع) در کودکی ابراز داشت: علم امام هادی(ع) به گونه ای بود که حتی جنید که شهرت علمی و مهارت در دشمنی و عناد با ائمه(ع) داشت و برای تربیت امام هادی(ع) از طرف خلیفه وقت گمارده شده بود در مقابل امام هادی(ع) زانو زد و در باطن به تشیع گروید و فهمید که این علم به سرچشمه علم خداوند متصل است.

آیت الله صدیقی با اشاره به این که امام هادی(ع) در پاسخ به این سؤال که چگونه می شود در جریان سلیمان نبی(ع) و آصف ابن برخیا که وصی سلیمان بود قدرت آصف از سلیمان بیشتر بود و توانست تخت بلقیس را حاضر کند، تصریح کرد: امام بیان می کند که هر پیامبری برای شناساندن وصی خود به جامعه ظرفیت او را به جامعه معرفی می کند و این عمل حضرت سلیمان(ع) از باب عجز خودش نبود زیرا سلیمان بالاتر از آصف بود.

 وی افزود: پیامبر اسلام(ص) کسی را وصی و جانشین خود معرفی می کند که تمام علم کتاب را دارد و مقامی بسیار بالاتر از آصف ابن برخیا دارد و این جاست که انسان باید پای کلاس درس ولایت شناسی امام هادی(ع) بنشیند که در زیارت جامعه که دانشگاه امام شناسی و خدا شناسی است و امام هادی(ع) در زیارت جامعه خودش جلوه کرده است و خود را نشان داده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که اظهار ارادت و عشق ما به اهل بیت(ع) به خاطر نیاز آنها به ما نیست، افزود: ما هر وقت درودی بر پیامبر(ص) می فرستیم چیزی به ایشان افزوده نمی شود بلکه باعث هدایت و ارتقاء خود انسان می شود؛ اگر انسان به ولایت متصل نباشد امکان اتصال به خدا پیدا نمی شود و محبت های ما به اهل بیت(ع) ما را پالایش می کند و طیب خلق به ما می دهد و نفس ما را طاهر می کند.

وی با بیان این که زیارت جامعه برای تخلیه راه به ما نشان داده است، یادآور شد: انسان هر چه دارد حجاب است و وقتی می توانیم از این حجاب بیرون بیاییم که جذب در ولایت باشیم؛ بزرگان و پاکان ما با زیارت جامعه به آن مقامات رسیدند و این زیارات و عبادات ما به نفع خود ما است و انعام خداوند به ما است.

زیارت جامعه دانشگاه امام شناسی، خود شناسی و خدا شناسی است

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به هدایت های خاص امام هادی(ع) ابراز داشت: امام هادی(ع) با یک نگاه به عبد الرحمان که در ظلمات بود و هیچ سابقه ای در ولایت نداشت او را هدایت کرد؛ ما هم امید داریم که بعد از عمری شاگردی در خانه اهل بیت(ع) امام هادی(ع) یک نگاهی از آن نگاه های هدایت گری به ما کند و هدایت شویم.