به گزارش پارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد صبح امروز سه شنبه به وقت محلی در دیدار رییس مجلس نیجر روابط دو کشور و دو ملت را برادرانه و رو به گسترش دانست و گفت: ایران و نیجر با هم برادر بوده و در یک جبهه قرار دارند و در کنار یکدیگر می توانند همکاری های مفید و سازنده ای در خصوص مسائل مختلف داشته باشند.

رییس جمهور همچنین بر گسترش روابط دو کشور در عرصه های اقتصادی و بازرگانی تاکید کرد و افزود: اگر دو کشور حتی در عرصه عمران، آبادانی و پیشرفت دوجانبه در کنار هم قرار بگیرند در چنین صورتی موانع و مشکلات هر چقدر هم بزرگ باشد به راحتی حل و فصل خواهد شد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در عرصه های مختلف با افتخار در اختیار ملت نیجر قرار دهد.

رییس جمهور با اشاره به مانع تراشی دشمنان در مسیر پیشرفت کشورهای مستقل گفت: دشمنان نمی خواهند بین برادران روابط خوبی برقرار باشد و مدام مشغول برنامه ریزی و تبلیغات سوء هستند، اما بدون تردید اراده ملت ها و دولت ها بر خواست دشمنان غلبه خواهد کرد.

رییس مجلس نیجر نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای پیشرفت و اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: نیجر اهمیت و جایگاه ویژه ای برای جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه ای و بین المللی قائل است.

وی با تاکید بر اینکه نیجر از ایستادگی و مبارزات جنابعالی و ملت ایران برای استقلال در همه زمینه ها و احقاق حقوق مسلم کشورتان به طور کامل حمایت می کند، تصریح کرد: شما شجاعتی دارید که دوست داشتیم ما هم از آن شجاعت برخوردار بودیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم همه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی هم همین شجاعت شما و ملت ایران را داشته باشند و صمیمانه دعا می کنیم در مبارزات خود سربلند و در ایستادگی و مقاومت در مقابل قدرت های زورگو پیروز باشید.