پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- روزنامه آرمان مورخ 18/3/95 مصاحبه‌ای را با مرتضی مبلغ، فعال اصلاح‌طلب صورت داد و در کمال تعجب سؤالاتی همچون «پاشنه آشیل دولت روحانی اقتصاد و رکود بی‌سابقه است. تا چه اندازه ممکن است این موضوع سبب دردسر برای روحانی شود؟»، «رکود در بازار ایران عمیق است و نیاز به اقدامات عاجل دارد. مدیران اقتصادی چگونه می‌توانند وضعیت اقتصادی را بهتر کنند؟» را از مبلغ پرسید. سؤالات و پاسخ‌ها نشان می‌دهد روزنامه آرمان به‌صف منتقدان وضع اقتصادی دولت اضافه‌شده تا مشکلات عمده کشور را بر گردن دولت یازدهم بیندازد و خط حمایتی اصلاح‌طلبان را از دولت دور نگه دارد تا هزینه کمتری بر گردن اصلاح‌طلبان حامی برجام تحمیل شود.

آرمان از زبان مبلغ نسبت به دستاوردهای دولت می‌نویسد: «دستاوردهای آن به گونه‌ای نیست که مردم احساس گشایش جدی در وضعیت اقتصادی کنند و علت اصلی آن رکود فعلی در بازار است. مشکل رکود نیز زمانی حل می‌شود که سرمایه‌گذاری‌های واقعی به کشور جاری شود و به‌دست آوردن چنین موقعیتی سخت است زیرا در شرایطی که فرار سرمایه اتفاق افتاد و کشور با بن‌بست مواجه شد باز کردن این قفل‌ها سخت و نسبتاً زمان‌بر است.»

در شرایطی روزنامه خانوادگی آرمان به دولت حمله کرده که چند وقتی است کارگزارانی ها و اصلاح‌طلبان از دولت می‌خواهند تیم خود را تغییر دهد تا شاید هزینه‌های کمتری بر گردن اصلاح‌طلبان و حامیان تدبیر و امید تحمیل شود. مشکلات اقتصادی، رکود و بیکاری موجب شده تا استراتژی فرار روبه‌جلو توسط رسانه‌های اصلاح‌طلب بیش از گذشته دستور کار قرار گیرد و حتی به صفوف منتقدان سیاست‌های دولت بپیوندند.

چند روز قبل نیز حسین مرعشی  در مصاحبه با آرمان نسبت به تیم اقتصادی دولت و دستاوردهای دولت انتقادهای فراوانی کرد و گفت: «دولت نتوانسته به اهداف اقتصادی خود جامه عمل بپوشاند. تیم اقتصادی دولت ضعیف و ناهماهنگ عمل می‌کند، حتی در مصاحبه‌هایی که انجام می‌دهند عملاً دولت را تضعیف می‌کنند.»

بررسی رسانه‌های اصلاح‌طلب نشان می‌دهد، در روزهای آینده فشار بر دولت و جدا کردن خط اصلاح‌طلبان از دولت یازدهم بیش از گذشته خواهد شد و فعالان اصلاح‌طلب سعی می‌کنند، خسارت‌های حمایت از برجام و دولت را از گردن اصلاح‌طلبان بردارند. این موضوع نشان می‌دهد، پروژه عبور از روحانی جدی‌تر شده و در صورت همراهی نکردن دولت با اصلاح‌طلبان امکان دارد این جریان در انتخابات 96 کاندیدی دیگر معرفی نمایند. مشکلات بد اقتصادی و نارضایتی‌های اجتماعی در کنار شد آمار بیکاری، پایگاه اجتماعی دولت را کاهش داده و اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند در زیان دهی دولت تدبیر و امید همراهش باشند.