سیامک ره‌پیک سخنگوی هیأت نظارت بر انتخابات در گفت‌وگویی، با اشاره به تأیید انتخابات از سوی این هیأت گفت: 5 حوزه انتخاباتی باقی مانده بود که  نیاز به بازرسی یا بازشماری آرا داشتند که 4 حوزه نیازمند بازرسی بود و در ایام تعطیلات گروه‌های بازرسی اعزام شدند و این کار را انجام دادند.

وی با اشاره به نیاز یک حوزه به بازشماری کل صندوق‌ها اظهار داشت: از این 5 حوزه اعضای شورای نگهبان نسبت به هر حوزه تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.

ره‌پیک گفت: از این 5 حوزه گزارش مفصلی در جلسه امروز شورای نگهبان قرائت شد که 4 حوزه که نیاز به بازرسی داشت گزارش‌ها ارائه شد و در 3 حوزه انتخابات مورد تائید قرار گرفت و در یک حوزه که آرای نزدیکی میان منتخبین وجود داشت و نزدیک بودن آرا می‌توانست در یک مرحله‌ای یا دو مرحله‌ای بودن آن تاثیر گذارد، نتیجه این شد که در فاصله کوتاهی کل آرای این حوزه بازشماری شود.

وی ادامه داد: در یک حوزه دیگر که مورد بازشماری قرار گرفته بود پس از ارائه گزارش تصمیم گرفته شده که انتخابات مورد تائید قرار گیرد و بازشماری تاثیر در نتیجه آرا نداشت.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: در یک حوزه براساس گزارش‌ها آرای یکی از صندوق‌ها ابطال شد اما در نتیجه عمومی انتخابات در آن حوزه تاثیری نداشت.

وی با اشاره به پایان رساندن فرایند رسیدگی به تائید انتخابات در 206 حوزه خاطرنشان کرد: تا اوایل هفته آینده نیز آن یک حوزه با توجه به گزارش‌ها که نیازمند بازشماری آرا است تعیین نتیجه خواهد شد.

ره‌پیک با اشاره به بررسی تفصیلی نتایج انتخابات با توجه به گزارش‌ها در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات خاطرنشان کرد: در این باره با اکثریت مطلق تصمیم گیری شده است و تغییر نسبت به تصمیمات قبلی ایجاد نشده و همان تصمیمات به قوت خود باقی است و این 5 حوزه هم به ترتیبی که عرض کردم تعیین تکلیف شد.

وی درباره تدارکات مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته هم دستگاه‌های اجرایی و هم نظارت آمادگی برگزاری انتخابات را به خوبی دارند و از این جهت مشکلی نداریم و فقط ممکن است در حوزه‌ای که نیاز به بازشماری آرا یافته است تصمیم گیری صورت گیرد و در مورد 206 حوزه دیگر تعیین تکلیف کرده و وضعیت آن روشن است.

سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات درباره انتخابات مرحله اول حوزه انتخابیه اصفهان بیان داشت: تصمیمات شورا براساس مبانی قانونی بوده و تغییری در آن ایجاد نشده است.