حالت های زیر را تصور کنید!

1) تفنگداران دریایی امریکا در مقابل چشم یگانهای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد آبهای جمهوری اسلامی شدند و بدون هرگونه واکنشی، پس از گشت زنی در آبهای ساحلی ایران به یگان های خود بازگشتند.

2)تفنگداران دریایی امریکا بدون اینکه واحدهای گشتی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متوجه شوند،وارد آبهای ساحلی ایران شدند و پس از گشت زنی به یگان های خود بازگشتند.

3)تفنگداران دریایی امریکا پس از ورود به آبهای ساحلی جمهوری اسلامی ایران، با اخطار واحد های گشتی این کشور مواجه شدند و پس از یک تعقیب و گریز سرانجام به یگان های خود بازگشتند.

حال هر کدام از این حالت های سه گانه که یکی از دیگری بدتر است را مقایسه  کنید با آنچه با لطف و عنایت خداوند و هوشمندی و اقتدار سربازان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رقم خورد.

رویدادی معنی دار و موثر در تحلیل های راهبردی که در  شرایط ویژه یک کنونی بوقوع پیوست و صحنه ای فراموش نشدنی و ماندگار را به ثبت رساند.

رویدادی که خاطره RQ170 را زنده کرد و یکبار دیگر نشان داد اقتدار،هوشمندی،دقت و توانمندی های نیروهای مسلح کشورمان که همواره باید متکی به خداوند باشند و زمینه های جلب عنایات الهی را فراهم آورند به نقطه ای رسیده است که لازم نیست باردیگر خلا آنها را جنود دیگر خداوند مثل شنهای کویر پر کنند!

بازداشت تفنگداران دریایی امریکا که معمولا"جزو کارآزموده ترین و چالاکترین نیروهای آمریکا محسوب می شوند در آستانه اجرای برجام،همزمان با نطق سالانه رییس جمهور امریکا،سرسپردگی حکام کشورهای منطقه به امریکا و تحولات منطقه و بویژه رفتار حکام عقب افتاده و کوته فکر سعودی پیام و معنایی جز اقتدار توام با عقلانیت ایران،هژمونی و دست برتر ایران در منطقه شگفت انگیز خلیج فارس و ناتوانی و عجز امریکا در برابر این اقتدار نداشت.پیام هایی که همه آنها را یکجا میشود در عکس و فیلم تفنگداران امریکا  با دست های پشت سرگذاشته مشاهده کرد!

در مقطعی که امریکا یی ها به بهانه برجام در صدد القای کوتاه آمدن ایران در برابر امریکا و ناگزیر بودن ایران از  ادامه این راه بودند،تصویر سربازان بازداشت شده نشان داد نه تنها ایران در برابر امریکا کوتاه نیامده است بلکه اگر کوچکترین نشانه‌ای از تعرض امریکا ولو به اشتباه، به منافع خود راشاهد باشد با صلابت واکنش نشان خواهد داد و توان مدیریت هر بحرانی را خواهد داشت.

این رویداد در هنگامه ای که اکثر کشورهای منطقه به سبب بی لیاقتی حاکمان خود،کشورهایشان را در بست در اختیار نظامیان آمریکایی قرار داده و برای تامین امنیت خود نیازمند آمریکایی های بیگانه هستند،به وضوح این پیام را به دنیا داد که جمهوری‌اسلامی ایران تنها کشور منطقه است که نه تنها برای تامین امنیت خود به قدرت درون زای خود متکی است بلکه در چنان موقعیتی است که می تواند امنیت صادر کند و کشورها ی منطقه می توانند به این ابرقدرت نجیب تکیه کنند!

این رویداد روزی قرارداده شده از سوی خداوند همچنین نشان داد جمهوری اسلامی ایران در پی تنش زایی نیست؛لذا پس از اثبات اشتباه تفنگداران پر مدعای آمریکا و اعتراف به این اشتباه و عذرخواهی فرمانده آنها و همچنین گفت و گوهای دیپلماتیک(که البته از محتوای آن خبری منتشر نشده است)،بلافاصله آنها را پس از یک میزبانی توام با رافت و مهربانی آزاد کرد.

جمهوری  اسلامی ایران  به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی خود که در آستانه سی و هفتمین سالگرد آن هستیم و به پشتوانه خودباوری که امام راحل با دم مسیحایی خود در امت اسلام دمید و با هدایت های رهبر فرزانه خود بارور شد و به ثمردهی های نو به نو رسید،امروز از عزتی مثال‌زدنی برخوردار گشته که با حکمت و مصلحت، قوام یافته و الگوی ملل دیگر قرار گرفته است.

با انتخاب بهترین ها در اسفندماه این عزت را تداوم بخشیم و اجازه دست اندازی افراد ضعیف و دلبسته یا وابسته به بیگانگان،به این سرمایه گرانبها را ندهیم.