به گزارش پارس به نقل از فارس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس جمهور و وزرا از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام شد.

بر این اساس، زهره طبیب زاده نوری نماینده مردم تهران در تذکر به وزیر امور خارجه خواستار توضیح درباره علت حضور سفیر فرانسه در جلسه بنیاد دایره المعارف اسلامی و دیدار با فعالان فتنه ۸۸ شد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان و نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه نیز در تذکر مشترک به رئیس جمهور، خواستار تشکیل یک کمیته ویژه برای پیگیری معضل آلودگی هوا و اتخاذ تدابیر تاثیرگذار در این رابطه شدند.

ابراهیم کارخانه ای نماینده مردم همدان در تذکر به رئیس جمهور، خواستار ارائه توضیح درباره علت عدم پرداخت اعتبارات پروژه راه آهن تهران-همدان و باقی ماندن مطالبات پیمانکاران شد.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران نیز در تذکر مشترک به رئیس جمهور بر ضرورت ارائه اسناد فساد کرسنت به دادگاه بین المللی و جلوگیری از خسارت به کشور شدند.

همچنین مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در تذکر مشترک به وزیر آموزش و پرورش، خواستار اجرای دقیق بیمه طلایی فرهنگیان و رفع موانع آن و نیز جلوگیری از اجرای ناقص نظام رتبه بندی فرهنگیان شدند.

عباس قائد رحمت نماینده مردم درود و ازنا نیز در تذکر به وزیر دادگستری خواستار پیگیری آزادی اعضای شورای اسلامی کار و کارگران معترض یکی از واحدهای صنعتی استان لرستان شد.

مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در تذکر به وزیر کشور بر لزوم تسریع در احداث متروی اسلامشهر با توجه به درخواستهای مردمی تاکید کرد.

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمود آباد و ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در تذکر به رئیس جمهور خواستار توضیح درباره علت عدم پرداخت پاداش معلمان بازنشسته در سالهای ۹۳ و ۹۴ شدند.

همچنین شمس الله شریعتنژاد نماینده تنکابن در تذکر به وزیر امور اقتصادی و دارایی، خواستار توضیح درباره علت دریافت سودهای غیر متعارف از وام گیرندگان در بانکها شد.