به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری صدا وسیما پایگاه اینترنتی «پرس تی وی» به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم افزود: بر اساس این مصوبه در صورتی که فلسطینی‌ها مانع از ورود شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی به مسجد الاقصی و سایر مناطق قدس اشغالی شوند، نظامیان این رژیم می‌توانند با گلوله جنگی آنها را هدف قرار دهند.

بر اساس این گزارش، این مصوبه تنها محدود به مسجد الاقصی نیست و در تمام مناطق قدس اشغالی اجرا خواهد شد. در همین راستا، سربازان اسرائیلی شب چهارشنبه یک جوان فلسطینی را در منطقه عیساویه در شرق قدس با گلوله جنگی زخمی کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه در نشست فوق العاده کابینه، بر اصلاح قواعد درگیری با فلسطینیان و اعمال مجازات شدیدتر علیه پرتاب کنندگان سنگ و مواد آتش زا تأکید کرده بود. 

نتانیاهو همچنین اعلام کرد مانع از ورود شهرک نشینان به مسجد الاقصی نخواهد شد.

در همین حال حزب راستگرای لیکود (حزب حاکم در سرزمین های اشغالی) روز پنج شنبه با صدور بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی از طرفداران خود خواست به سمت مسجد الاقصی یورش ببرند.

در این بیانیه آمده است: « بشتابید به سوی قدس... بشتابید به سوی شهر مقدس... بشتابید به سوی کوه هیکل.»

مسجد الاقصی و اماکن مقدس پیرامون آن از روز یکشنبه تا کنون صحنه درگیری شدید فلسطینیان با شهرک‌نشینان و نظامیان رژیم اسرائیل است. این درگیری‌ها به دنبال ورود بحث برانگیز 120 شهرک نشین اسرائیلی و وزیر کشاورزی این رژیم به مسجد الاقصی آغاز شد. به گفته منابع فلسطینی، اسرائیلی‌ها قصد دارند با بیرون راندن حافظان مسجد الاقصی، این مکان مقدس را تسخیر و زمینه ساخت معبد هیکل را فراهم کنند.