به گزارش پارس، تسنیم به نقل از رسانه های خبری مصر خبر داد: دستگاه های امنیتی نیروهای خود را در اطراف مناطق حیاتی و تاسیسات مهم از جمله مراکز پلیسی و زندان ها مستقر کردند.

بر اساس این گزارش، دستگاه های امنیتی همچنین آماده باش امنیتی اعلام کرده و سطح آمادگی در سراسر کشور را بالا برده و مرخصی های تمامی نیروها را لغو کرده اند.

دستگاه های امنیتی مصر همچنین در راستای سرکوب اعضا و هواداران جماعت اخوان المسلمین 42 نفر دیگر از آنها را در استان های مختلف بازداشت کردند.

آرامش در میدان رابعه العدویه

منابع مصری همچنین گزارش دادند میدان رابعه العدویه که اخیرا به دستور دولت مصر به نام «هشام برکات» دادستان کل ترور شده این کشور تغییر نام یافت، از آرامش برخوردار است.

نیروهای امنیتی مصر اطراف این میدان سیم خاردار کار گذاشته اند تا در صورت وقوع هر گونه درگیری احتمالی ورودی های این میدان را مسدود کنند. همچنین تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در سراسر و خیابان های منتهی به آن مستقر شده اند.

در همین رابطه جماعت اخوان المسلمین نیز با صدور بیانیه هایی که در سایت های اینترنتی قرار گرفت هواداران خود را به برگزاری تظاهرات فردا (جمعه) فراخواند.

از سوی دیگر سرلشگر «مجدی عبدالغفار» وزیر کشور مصر اعلام کرد که امنیت کشور و ثبات آن در حال حاضر اولویت ماست.

وی افزود که تحقق ثبات در مصر نیازمند تلاش های همه جانبه، ارتقای عملکرد و ارائه خدمات پلیسی، استفاده از شیوه های مدرن امنیتی و نهادینه کردن مفاهیم احترام به حقوق بشر و حفظ کرامت شهروندان است.

الازهر قتل تبعه کرواسی توسط گروه «ولایت سینا» را محکوم کرد

دکتر «عباس شومان» قائم مقام الازهر در اظهاراتی قتل تبعه کرواسی توسط گروه «ولایت سینا» را محکوم کرد و آن را خیانت به عهد دانست.

وی اشاره کرد: هر حادثه قتلی که توسط گروه های تروریستی رخ می دهد، دور بودن آنها از دین و اصول انسانی را ثابت می کند در حالیکه دین مبین اسلام تضمین های قوی به اتباع خارجی مقیم یک دولت اسلامی داده است و بر مسلمانان واجب است که از آنها حمایت کنند حتی اگر تبعه یک کشور دشمن باشند؛ تا زمانیکه با ویزای قابل قبول برای اهدافی همچون کار، درمان، گردشگری و غیره وارد کشور شده اند، هر گونه تعرض به آنها اعم از قتل و غارت اموال این افراد ممنوع است.

گروه تروریستی ولایت سینا دیروز چهارشنبه تصاویری از بریده شدن سر تبعه کرواسی را در اینترنت منتشر کرد. این گروه چهارشنبه گذشته تهدید کرده بود که اگر دولت مصر «زنان مسلمان» بازداشتی را آزاد نکند، این تبعه کرواسی را تا 48 ساعت آینده اعدام خواهد کرد و در یک فیلم ویدیوئی تصویر جوان تبعه کرواسی را در حالیکه زانو زده و یک فرد مسلح چاقو به دست نیز پشت سرش ایستاده بود، منتشر کرد.

در این فیلم این فرد که خود را «تومیسلاو سالوبک» معرفی کرد، گفت که تبعه کرواسی است و 30 سال سن دارد و در قاهره در یک شرکت فرانسوی کار می کرده است و عناصر گروه ولایت سینا روز چهارشنبه 22 جولای 2015 وی را ربوده اند.

گروه تروریستی انصار بیت المقدس که پس از بیعت با گروه داعش به «ولایت سینا» تغییر نام داده است طی دو سال اخیر حملات خود علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر را تشدید کرده است و اخیرا نیز مسئولیت حمله به کنسولگری ایتالیا در قاهره را این گروه بر عهده گرفت و این نخستین حمله این گروه علیه یک هیئت دیپلماتیک در مصر بود.