به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمد البخیتی  اخبار رسانه های سعودی درباره سیطره مزدوران و عناصر القاعده و شبه نظامیان طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن بر پایگاه هوایی العند را در جریان بمباران ارتش سعودی رد کرد و گفت: عربستان با انتشار چنین اخباری دروغ می گوید.

وی افزود: شکست ارتش سعودی و فرارش از مرزهای یمن در برابر ارتش یمن و کمیته های مردمی باعث تباه شدن هیبت ارتش سعودی در دل مردم و سلفی های حامی القاعده و داعش در داخل عربستان شد و نتیجه چنین امری همان به حرکت درآمدن مردم و گروههای لیبرال و اصلاح طلب علیه نظام سعودی است که خواهان اصلاح اوضاع داخلی در عربستان و تغییر نظام هستند.

البخیتی تاکید کرد: ناتوانی عربستان در دستیابی به اهداف یک چالش برای سران سعودی و سایر دولت های حامی آن به شمار می رود به گونه ای که این مسئله باعث اختلافات در درون دولت سعودی و اعتراضات گسترده به محمد بن سلمان به علت شکست وی در دستیابی به اهداف شده است زیرا اوست که این جنگ علیه یمن را به راه انداخت.

تجاوزگری سعودی‌ها باعث وحدت ملت یمن علیه اشغالگران شد

وی افزود: تجاوزگری سعودی نوعی خشم درقبال عربستان ایجاد کرده است و همچنین نیروهای سیاسی که با عربستان همکاری کردند، پایگاه مردمی خود را از دست دادند و تجاوزگری سعودیها باعث وحدت ملت علیه کشورهای شرکت کننده در تجاوز بویژه سعودی شد.

وی درباره نیروها و دیگر تجهیزات که قرار است ارتش یمن و کمیته های مردمی به منظور پاکسازی شهر عدن و مناطق اطراف پایگاه العند از عناصر القاعده و گروههای تروریست دیگر اعزام کنند، تصریح کرد که وی ترجیح می دهد اطلاعات روشنی درباره این مسائل حساس نظامی در حال حاضر ارایه نکند.

البخیتی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی الوقت درباره اوضاع انسانی مردم یمن به علت تجاوزگری سعودی گفت: شهروندان با رنج و مشکلات ناشی از تجاوزگری و محاصره مداوم عربستان روبرو هستند اما روند امور در جریان است و ارزش پول یمن همچنان ثابت است.

وی در پاسخ به سوالی درباره علت عدم اجازه عربستان به نیروهای تحت کنترلش برای ورود به بازی سیاسی به منظور پایان دادن به رنج و مشکلات ملت یمن گفت: اگر شراکت واقعی و مشارکتی در تصمیم گیری سیاسی وجود داشته باشد، این به معنای آن خواهد بود که عربستان تاثیر خود بر یمن را از دست خواهد داد و هویت نیروهای فاسد و همکار با عربستان را برملا خواهد کرد و آنها از تصمیم گیری و نهادهای دولتی رانده خواهند شد و این امر بازتاب مثبتی بر اوضاع یمن خواه در زمینه سیاسی یا اقتصادی خواهد داشت و این همان چیزی است که عربستان نمی خواهد.

وی گفت: عربستان نگران است که یمن قوی باشد زیرا این امر نیروی محرکی برای تغییرات در داخل عربستان و به حرکت درآمدن علیه نظام سعودی خواهد بود لذا عربستان در تلاش برای از بین بردن هرگونه الگوی حدیدی در منطقه است زیرا آن را خطری برای خاندان فاسدی می داند که بر این کشور حکومت می کنند و اراضی را مصادره و اقتصاد را در قبضه خود دارند.

البخیتی تاکید کرد: باوجود افزایش جنایات و ویرانگری نیروهای سعودی از طریق هدف قرار دادن غیرنظامیان و تاسیسات مسکونی و شهری، ائتلاف (عربی تحت فرماندهی) سعودی علیه یمن در مسیر فروپاشی حرکت می کند.

عربستان موضع بسیاری از کشورها را خرید

وی تصریح کرد: عربستان موضع بسیاری از کشورها را خرید و این برای عربستان هزینه مالی زیادی در برداشت و به علت افزایش مشوقهایش به کشورهای شرکت کننده در تجاوز به یمن، مجبور شد تا از پشتوانه مالی راهبردی خود خرج کند که این پشتوانه نمی تواند تا بی نهایت ادامه داشته باشد.

عبدربه منصور هادی ابزار دست سعودی‌هاست

وی تصریح کرد: عبدربه منصور هادی ابزار دست سعودی‌ها شده است و هیچ مقبولیتی برایش از جمله در جنوب یمن برایش نمانده است و عربستان و نیروهای همدست آن در پشت عبدربه منصور هادی سنگر گرفته اند که بار (مسئولیت) سنگین این تجاوزگری را برعهده نگیرند و بگویند که جنگ تصمیم عبدربه منصور هادی بود و به همین علت، آنها امروز به هادی متوسل شده اند؛ وگرنه هادی برگه ای بی ارزش شده است.

عدن تحت کنترل سعودی ها نیست

وی درباره سفر خالد بحاج به شهر عدن در جنوب یمن گفت: هدف از سفر بحاح به عدن تاکید بر این نکته بود که جای پایی برای آنها در آنجا وجود دارد اما این سفر کوتاه و سریع و سپس ترک عدن این حقیقت را برملا کرد که عدن تحت کنترل آنها نیست زیرا اگر عدن – آنطور که ادعا می کنند- تحت کنترل آنها بود، هادی را به این شهر باز گشته بود.

فرودگاه عدن همچنان زیر کنترل آتش ارتش یمن و کمیته های مردمی

البخیتی گفت: فرودگاه عدن و همچنین همه مناطق عدن همچنان زیر کنترل آتش ارتش یمن و کمیته های مردمی است. فرودگاه عدن همچنان صحنه عملیات جنگی است و هر از چند گاهی هدف گلوله های سنگین قرار می گیرد و درنتیجه، وقتی بحاح در فرودگاه بود، از این می ترسید که فرودگاه هدف گلوله باران و درگیری های مجدد قرار گیرد لذا ترجیح داد که به سرعت آنجا را ترک کند.