به گزارش پارس به نقل از فارس، این مستند در ۱ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای و با رویکرد تحلیل اثر واقعی تحریم‌های اقتصادی بر اقتصاد ایران و بررسی تبعات لغو تحریم‌های خارجی بر اقتصاد ایران به سمع و نظر مخاطبان شبکه افق در رسانه ملی خواهد رسید.

بنابراین گزارش، در این مستند به مواردی همچون میزان ضربه پذیری تولید , مردم و دولت از تحریم‌های خارجی در ۵ سال اخیر پرده برداشته شده است.

وحیدرضا سلیمانی کارگردان این مستند در توضیح جزئیات این مستند به تراز گفت: در این مستند سعی کردیم به صورت علمی و میدانی نشان دهیم اثر واقعی تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی در ۵-۴ سال اخیر به به چه میزان بر بخش‌های مختلف اقتصاد کشور تاثیر گذاشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه، گفت‌وگو با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی و بازار و همچنین اقتصاددانان برجسته‌ای همچون جمشید پژویان، حسین راغفر و مستخدمین حسینی و... از محورهای این مستند است گفت: این مستند با فرض به نتیجه رسیدن مذاکرات ساخته شده و در مجموع به این سوال پاسخ داده شده است که فردای توافق، وضعیت بازارها در اقتصاد ایران چگونه رقم خواهد خورد.

سلیمانی اضافه کرد:«فردای توافق» به این سوال پاسخ داده که اقتصاد ایران از فردای لغو تحریم‌های اقتصادی چه مسیری را خواهد رفت و کدام مسیر اشتباه است.

محسن دریالعل تهیه کننده و مهدی مهرپور مشاور کارگردان این مستند هستند.