پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سفر حسن خمینی به برزیل، ماموریت کاری بوده و تفریحی نبوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، برخلاف شایعاتی که تلاش دارد تا سفر حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به برزیل را تفریحی القاء نماید وی به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) به این کشور سفر کرده است.

حجت الاسلام سید حسن خمینی یادگار یادگار امام خمینی(ره) بعد از برگزاری مراسم سالگرد رحلت بنیانگزار کبیر جمهوری اسلامی، به دعوت سفارت جمهوری اسلامی ايران در برزيل به این کشور آمریکای لاتین رفت.

این سفر از روز 16 خرداد 1394 با سخنرانی در مسجد محمد رسول الله(ص) سائوپائولو و دیدار با علمای اهل تسنن، نمایندگان مسیحیان و کلیسای ارتدوکس و همچنین شیعیان مقیم برزیل آغاز شد.

بر اساس برنامه ریزی سفارت جمهوری اسلامی ايران در برزيل، یادگار گرامی امام در ادامه سفر خود به برزیل نمايشگاه هنر ايراني اسلامي را افتتاح کرد و بعد از آن در شهر کریچیبا حاضر شد و اولین نمایشگاه صنایع دستی ایران در برزیل را افتتاح کرد.

وی همچنین به منطقه حساس «فوز» رفت و با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) این شهر، در جمع شیعیان به ایراد سخن پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی از مجتمع آموزشی لبنانی-برزیلی در شهر فوزدوایغواسو برزیل بازدید کرد. در عین حال که وی از مرکز اسلامی برزیل نیز بازدید کرد.

برخلاف تبلیغات سوءصورت گرفته علیه تولیت آستان امام خمینی(ره)، این سفر با بودجه شخصی و تفریحی نبوده است.

در طول سفر «دو هفته ای» حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به برزیل «خانواده یادگار یادگار امام خمینی(ره)»  و سراج الدین موسوی و مجتبی نورمفیدی وی را همراهی کردند.

لازم به ذكر است مجتبی نورمفیدی فرزند اول امام جمعه گرگان و عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز است.

نورمفيدي مجمع

عکسی از سید مجتبی نور مفیدی در جلسه شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز

همچنين سید سراج الدین موسوی( یا همان سید اسماعیل کوشکی) متولد 1337 و اهل کوشک اصفهان می باشد. وی در بین دوستانش مشهور به سراج و به صراحت از هواداران  سر سخت مرحوم منتظری بوده است.

سراج منتظري

نزدیکی وی به منتظری به حدی بود که  پس از اینکه منتظری از حکم دادگاه در مورد مهدی هاشمی(برادر دامادش) اطلاع یافت، برای پیشگیری از اجرای حکم، توسط سراج الدین موسوی یادداشتی را برای امام ره ارسال نمود.جالب اینکه حتی نامه (6/1/68) امام خمینی به منتظری هم او را به تجدیدنظر در این گرایش وا نداشت. شاید همین علاقه به مرحوم منتظری بود که موجب شد وی به وصلت دختر خود با بیت مرحوم منتظری رضایت داده ودختر وی عروس سید هادی هاشمی داماد  منتظری شود.

وي از طرفداران جدي سران فتنه است. 

سراج آرمين
سید سراج الدین موسوی، سید یاسر خمینی ملاقات با محسن آرمین(بعد از محکومیت در فتنه 88)

سراج مرعشي

سید سراج موسوی، یاسر خمینی ( ملاقات با مرعشی، محکوم در فتنه 88)

سراج جلايي پور1

سید سراج موسوی، یاسر خمینی (ملاقات با جلایی پور، عضو حزب مشارکت) 

سراج كرباسچي

 

تصاويري از ماموريت كاري حسن خميني به برزيل:

حسن خميني برزيل (8)

حسن خميني برزيل (7)

حسن خميني برزيل (6)

حسن خميني برزيل (5)

حسن خميني برزيل (4)

حسن خميني برزيل (3)

حسن خميني برزيل (2)

حسن خميني برزيل (1)