به گزارش پارس به نقل از فارس ساعت صفر برای به راه افتادن ناوگان «آزادی 3» از «آتن» یونان به نوار غزه آغاز شده است. هزار نفر از تابعیت‌های مختلف از جمله نمایندگان اروپایی و عرب مانند «منصف المرزوقی» رئیس‌جمهور سابق تونس در این ناوگان حضور دارند و این تلاش آنها در راستای شکست محاصره غزه و درخواست برای یک گذرگاه آبی میان غزه و جهان صور می‌گیرد.

با نزدیک شدن موعد به راه افتادن این ناوگان، «امانوئل نحسون» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم اجازه ورود ناوگان آزادی 3 را که به منظور شکست محاصره این منطقه راهی غزه می‌شود، نمی‌دهد.

نحسون گفت: اخبار ناوگان آزادی 3 را از طریق رسانه‌ها پیگیری می‌کنم و ناوگان آزادی عزم جدی برای شکست محاصره غزه دارد اما ما اجازه چنین کاری نمی‌دهیم.وی افزود: اگر ناوگان آزادی تمایل دارد کمک‌هایی به نوار غزه برساند می‌تواند این کار را از طریق اسرائیل انجام دهد. ما شرکت‌کنندگان در این حرکت را به کشورهایشان باز خواهیم گرداند.

سناریوهای احتمالی رژیم صهیونیستی برای برخورد با این ناوگان

«زاهر البراوی» هماهنگ‌کننده کمیته بین‌المللی برای شکست محاصره غزه به روزنامه «الرساله» چاپ غزه گفت در این مورد سه سناریو از سوی اسرائیل قابل پیش‌بینی است: اولین آنها ایستادگی در مقابل این ناوگان به نحوی که منجر به خونریزی شود، ایستادگی در مقابل آن بدون استفاده از خشونت و سوم اینکه رژیم اشغالگر از تجربه‌های قبلی درس بگیرد و به ناوگان اجازه دهد از آب‌های بین‌المللی بگذرد.

همراه شدگان با این ناوگان اعلام کرد که آنها قصدی جز کار مسالمت آمیز با هدف شکست محاصره غزه ندارند.

ناوگان آزادی 1 در ماه می 2010 که به همراه کشتی «مرمره» ترکیه قصد ورود به نوار غزه را داشت مورد حمله رژیم صهیونیستی از زمین و هوا قرار گرفت و و در این حمله 10 فعال حامی فلسطین کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

نوار غزه که جمعیتی بیش از یک میلیون نفر در خود جای داده، از ژوئن سال 2006 در محاصره دریایی، زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی قرار دارد و کنترل گذرگاه‌های آن جز گذرگاه رفح که تحت کنترل مصر است، تحت اختیار این رژیم قرار دارد.