به گزارش پارس به نقل از پایگاه سعودی «اخبار 24»، «عبداللطیف بن الراشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز(دوشنبه) «احمد انور عبدالحمید» کاردار سفارت عراق در عربستان را فراخواند و مراتب اعتراض نسبت به مواضع عراق در خصوص حکم قضایی بحرین علیه شیخ علی سلمان را به وی اعلام کرد.

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه‌ اعتراض آمیز درباره بیانیه وزارت خارجه عراق علیه دستگاه قضایی بحرین ابراز تاسف کرده و آن را دخالت آشکار در امور داخلی این کشور خواندند.

وزارت خارجه عراق دو روز گذشته در بیانیه‌ای از مسئولان بحرینی خواست تا در حکم صادره علیه دبیرکل جمعیت الوفاق تجدید نظر کنند. وزارت خارجه عراق همچنین اعلام کرد که این حکم ممکن است برای امنیت بحرین و منطقه تبعاتی داشته باشد(جزئیات بیشتر).

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه خود همچنین تاکید کردند که بیانیه وزارت خارجه عراق به استقلال دستگاه قضایی بحرین آسیب وارد می کند و در تعارض با منشور اتحادیه عرب و سازمان ملل و حسن همسایگی است.

شورای همکاری در پایان از دولت عراق خواست تا «فورا به هرگونه دخالت در امور داخلی بحرین و یا هر کشور دیگر عضو شورای همکاری خلیج فارس به هر بهانه‌ای پایان دهد.»

دادگاه قضایی بحرین اخیر طی حکمی، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور را به چهار سال زندان محکوم کرد.

توهین به وزارت کشور، دعوت برای سرپیچی از قوانین از جمله اتهاماتی بود که دادگاه بحرین شیخ علی سلمان را به خاطر آن به 4 سال زندان محکوم کرد.