به گزارش پارس به نقل از فارس ، روزنامه جنگ در سرمقاله‌ای به قلم «ایاز میر» و با عنوان «سایه های ترسناک داعشont>»؛ داعش را یک گروه تروریستی همانند القاعده و طالبان بیان می‌کند که از سوی سازمان سیا پشتیبانی می‌شود.

روزنامه جنگ نوشت: آثار پیدایش داعش در افغانستان روشن است و خبر‌هایی مبنی بر  تأیید و ادغام این گروه با شبه‌نظامیان پاکستان نیز مطرح می‌باشد اما هنوز این اخبار پ بصورت رسمی تایید نشده و در حد فرضیه باقی است.

این روزنامه در ادامه می‌افزاید: درست در شرایطی که طوفان القاعده در حال آرام گرفتن است، پیام داعش برای افراط گرایان بسیار جذاب و جالب توجه می‌نماید.

روزنامه جنگ نوشت: داعش برای گروه‌های افراط گرا و تروریستی از طالبان و سایر گروه‌های فعال در منطقه از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

روزنامه جنگ در این مقاله تأکید دارد، در شرایط فعلی شبه‌نظامیان افراطی و دارای گرایشات تند مذهبی تلاش تازه‌ای را برای تاسیس یک کشور لیبرال در پاکستان آغاز کرده‌اند که داعش نقش موثری در این زمینه خواهد داشت.

این روزنامه در پایان نوشته است، پاکستان باید از جنگ عراق، سوریه، افغانستان و لیبی پند بگیرد و هر چه زودتر برای ریشه‌کن کردن افراط‌گرایی مذهبی که پشتوانه حضور داعش خواهد بود، وارد عمل شود.