به گزارش پارس ، باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک گزارش داد: "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، طرح محدودسازی قانون حمل سلاح در این کشور را دست‌کم در آینده نزدیک امری محال دانست. وی تاکید کرد قدرت گروههای حامی تسلیحات گرم در آمریکا به قدری زیاد شده است که دیگر نمی‌توان به این راحتی آنها را مجاب به محدودسازی فعالیت‌هایشان کرد. همچنین باور عمومی بر‌پایه تملک اسلحه گرم بوسیله همه شهروندان استوار است و احتمالا طیف گسترده‌ای از مردم آمریکا نیز با اصلاح این طرح مخالفت خواهند کرد.

"اوباما" در این باره گفت: متاسفانه انجمن حمایت از اسلحه – NRA – در کنگره آمریکا دارای قدرت نفوذ بالایی است. شخصا بعید می‌دانم در این کنگره به محدودسازی حمل سلاح در آمریکا رای مثبت داده شود. البته بسیار محال است که حتی پس از تصویب این قانون، شاهد اجرایی شدن کامل آن باشیم زیرا اغلب آمریکایی‌ها معتقدند سلاح‌های شخصی می‌‌تواند از آنها در مواقع اضطرار محافظت کند. وجود این تعداد سلاح گرم در دست مردم امری عادی نیست. همه می‌دانیم روزی مجبور به تغییر قانون خواهیم بود و سرانجام این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه تاکید کرد: اعمال هر اصلاحی در قانون حمل سلاح مستلزم مشاهده همکاری کافی از سوی مردم آمریکا است. باید در برابر انجمن‌های حامی سلاح گرم و لابی‌های قدرتمند آنها اتحاد داشته باشیم. اگر افکار عمومی از اصلاح قانون حمل سلاح حمایت نکند و رای‌دهندگان فشاری بر مقامات مسئول وارد نکنند، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد.

سخنان "اوباما" در حالی بیان شد که در یکی از مسابقات بسکتبال آمریکا که در شیکاگو برگزار شد، فرد یا افرادی ناشناس به سمت بازیکنان و تماشاچیان تیراندازی کرد. این حادثه یک کشته و ۹ مجروح شامل کودکی ۳ ساله بر‌جای گذاشت. حال ۴ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

پلیس اف بی آی هفته گذشته اعلام کرد شیکاگو پایتخت جنایت آمریکاست و در سال ۲۰۱۲ حدود ۵۰۰ مورد آدم‌کشی در آن روی داده است.