به گزارش پارس به نقل از اسپوتنیک روسیه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پارلمان این کشور گفت که تمایل دارد انگلیس در اتحادیه اروپا بماند و همچنان یک شریک فعال آلمان باشد.

این در حالی است که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس قول داده است که تا پایان سال 2017 همه پرسی در این کشور در این رابطه که آیا انگلیس در اتحادیه اروپا بماند و یا از آن خارج شود، برگزار کند.

مرکل گفت: زمانیکه ما در مورد تقویت رقابت پذیری در اتحادیه اروپا صحبت می کنیم، انگلیس یک هم پیمان طبیعی ماست. این یک دلیل به شمار می رود اما تنها دلیلی که من می خواهم انگلیس به عنوان یک شریک فعال در اتحادیه اروپا بماند، نیست.

این مقام ارشد آلمان خاطر نشان کرد که برلین قصد دارد این اختیار را به دونالد تاسک رئیس شورای اروپا بدهد تا بر روند مذاکرات با مقامات اتحادیه اروپا نظارت داشته باشد.

برگزاری همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا، برای اولین بار توسط دیوید کامرون در سال 2013 میلادی مطرح شد و در آن زمان وی اعلام کرد که تنها در صورتی از ادامه عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد که شرایط مربوط به عضویت این کشور در این نهاد تغییر کند.

دیوید کامرون در همین حال وعده داده است پیش از برگزاری همه پرسی در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا پایان سال 2017، شکل روابط انگلیس را با اتحادیه اروپا تغییر خواهد داد.

رهبر حزب محافظه کار تاکید کرده است همه پرسی ماندن یا نماندن انگلیس در اتحادیه اروپا به اجرای این اصلاحات بستگی دارد.