به گزارش پارس به نقل از ايرنا، در جریان حمله روز یکشنبه دهها نفر از افراد شبه نظامی به یک پست مرزی پاکستان در منطقه قبیله ای باجور واقع در نزدیکی مرز افغانستان، یک سرباز پاکستانی کشته شد. 

گزارش ها به نقل از مسوولان پاکستانی حاکی است شبه نظامیان مهاجم بعد از حمله به پست مرزی پاکستان، به خاک افغانستان گریختند.

شاهدا... شاهد، فردی که خود را سخنگوی گروه داعش در منطقه افغانستان و پاکستان معرفی می کند، در تماس تلفنی با برخی رسانه های پاکستان اعلام کرد که افراد این گروه ساعت 9 صبح روز یکشنبه این حمله را انجام داده اند.

حدود دوهفته پیش نیز یک اتوبوس حامل شیعیان اسماعیلی در شهر کراچی پاکستان مورد حمله تروریستی قرار گرفت و دست کم 45 نفر از مسافران آن کشته شدند. گزارش هایی بعد از این حادثه تروریستی مبنی بر دست داشتن گروه تروریستی داعش در این حمله منتشر شد.

بروز اینگونه تنش های مرزی در اطراف مرز پاکستان و افغانستان در گذشته به دفعات رخ داده بود اما در ماه های اخیر تا حدودی کاهش یافته است. نکته قابل توجه در حمله امروز به پست مرزی پاکستان اینکه، گروه تروریستی داعش مسوولیت آن را برعهده گرفته و با این کار، خواسته است حضور اثرگذار خود را در مناطق مرزی میان پاکستان و افغانستان اعلام کند.

پاکستان و افغانستان که پیش از این دائما یکدیگر را مسوول بروز این گونه تنش های مرزی می دانستند، اکنون کمتر از گذشته انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه می روند و اخیرا مذاکرات خوبی را برای کاستن و بلکه پایان دادن به این گونه مسایل و اختلافات آغاز کرده اند.

مقامات امنیتی دو کشور اخیرا در کابل یک قرارداد امنیتی امضا کردند اما به نظر می رسد دولت اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان به خاطر امضای این قرارداد با پاکستان، به شدت تحت فشار مخالفان داخلی به ویژه انتقادهای شدید حامد کرزی رییس جمهوری پیشین این کشور قرار گرفته و به همین دلیل خواستار تجدید نظر در برخی بندهای این قرارداد شده است.