پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سردبير هفتنه نامه صدا ارگان حزب كارگزاران سازندگي مجددا تغيير كرد و قرار است اين هفته نامه را قوچاني از اين به بعد به روي دكه بياورد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، بار دیگر تحریریه هفته نامه صدا شاهد تغییرات جدی بود؛ محمد قوچانی، سردبیر سابق هفته نامه صدا و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی پس از آن که روزنامه آسمان توقیف شد، مدتی در ماهنامه مهرنامه– ارگان اندیشه ای کارگزاران سازندگی- فعالیت می کرد و سپس در شماره 34 دوره جدید به هفته نامه صدا بازگشت. 

طبق دستور کرباسچی حامی مالی نشریات زنجیره ای حزب کارگزاران سازندگی این تغییرات حاصل شده است. 

کرباسچی با انتقاد از رویه ضعیف سعید لیلاز در روند القای اختلاف در میان اصولگرایان و کاهش سطح تحلیل های این نشریه خواستار بازگشت محمد قوچانی شد. 

کرباسچی معتقد است که هفته نامه صدا - ارگان غیر رسمی حزب کارگزاران سازندگی– در دوران مدیریت سعید لیلاز برخلاف موضع گیری های اندیشه ای آنان گام برداشته است و بدل به تریبون حمایت از سوسیالیست و طبقه فرودست شده بود.

از سوی دیگر سعید لیلاز که در دوران اصلاحات به واسطه مسئولیت در شرکت های خودروسازی شرایط واردات دستگاه های «هوو» را به کشور فراهم آورد.

در مقطعي سخنگوي وقت وزارت بازرگاني در اظهار نظري در اين باره، ورود كاميون هاي كشنده هوو به كشور را يكي از موارد ضعف در مديريت واردات عنوان كرده بود. همچنين احمد كريمي دبير كانون انجمن هاي صنفي كاميونداران استان اصفهان در اين باره اظهار داشته بود: با گذشت هشت ماه از نهايي شدن راي محكوميت شركت ايران خودرو ديزل در زمينه كاميون هاي كشنده هوو، اين راي روي زمين مانده و با وجود تاييد راي دادگاه بدوي در دادگاه تجديد نظر به اجرا گذاشته نشده است. نخستين شكايات مربوط به كيفيت نازل كاميون هاي كشنده پس از واگذاري اين كاميون ها در سال 84 از سوي انجمن كاميون داران استان اصفهان مطرح شد كه در آن علاوه بر كيفيت پايين خودرو از گرانفروشي ايران خودرو ديزل نيز شكايت به عمل آمد. مساله گرانفروشي بين هفت تا 22 ميليون تومان براي هر كاميون كشنده هوو توسط ايران خودرو ديزل و شركت ليزينگ در تعزيرات حكومتي تهران داراي پرونده است كه پس از محكوميت اين شركت در دادگاه بدوي شعبه 47 تهران و اعتراض متشاكي ، در دادگاه تجديد نظر نيز راي دادگاه بدوي تجديد و اعتراض متشاكي ابطال شد.

همين موضوعات سبب ناامنی و تصادفات فراوانی به واسطه نقص فنی این خودروها در جاده های کشور شد اما سعید لیلاز همچنان از واردات ارابه مرگ حمایت می کند و در گفت و گو با یکی از هفته نامه های اصلاح طلب گفت «رانندگان خودشان می‌گفتند هوو خودرویی خوب است ولی ما رانندگان خوبی نیستیم. من هنوز معتقدم « هوو» خودرو خوبی بود و از آن دفاع می‌کنم. بنابراین این دیدگاه که فلان خودرو ارابه مرگ است کاملاً غلط است چرا که در آن زمان کارخانه‌ها کامیون‌های «هوو» را با پنج میلیون تومان پیش‌فروش می‌کردند و برای خریدار کل کامیون حدوداً 60 میلیون تمام می‌شد که اتفاقاً به دلیل همین روند فروش، در بازار پر‌طرفدار شده بود. ولی همین مقدار پول کم برای پیش‌فروش باعث شد افرادی که تا به حال پشت ماشین سنگین ننشسته‌اند، اقدام به خرید هوو کند و پشت این کامیون بنشینند و به دلیل بی‌تجربگی به تصادفات دامن بزنند.»

سوانح مكرر خودروي سنگين «هوو» موضوعي نگران كننده بين مردم و مسافران جاده هاي كشور بدل شده است. اين خودروي سنگين كه از كشور چين كه به عنوان كشنده وارد ايران شد. درمدت زماني كم به بزرگترين عامل حوادث خودروهاي سنگين در جاده هاي ايران بدل شد.

برخي محافل خبر از آن مي دهند كه ليلاز، قصد دارد در یکی از معاونت های گروه خودروسازی سایپا مشغول به فعالیت شود.