حمله ی ریاض به عدن از جنبه های متعدد قابل تحلیل است. همانطور که همه ی پدیده های سیاسی در بیش از یک جنبه قابلیت تحلیل دارند. پدیده های سیاسی هم مانند سایر مفاهیم منتشر در علوم اجتماعی دارای جنبه های متعدد هستند زیرا انسان دارای جوانب متعدد است.

یکی از جنبه های قابل تأمل در حمله ی مستقیم عربستان به یمن، دست و پنجه نرم کردن سعودی ها با ایران است. البته این دست و پنجه نرم کردن نماد تقابل دو مکتب و اندیشه نیز هست زیرا ایران نماد اندیشه ی تشیع و عربستان نماد اندیشه ی التقاطی وهابیت یا بقول خودشان سلفیت است. هرچند هویت قومی عرب را نیز چاشنی این نماد ساخته است. به همین دلیل توانسته با ابزار اتحادیه ی عرب موافقت سایر دولتها را همراه خود کند.

دقیقا همانطور که ایران در تقابل حزب الله لبنان با اسرائیل به صهیونیستها اثبات کرد که قدرت اصلی پشت سر حزب الله توان بالایی در مقابله با تل آویو دارد، امروز هم ریاض می خواهد به ایران نشان دهد که توان مقابله با تهدیدات نیروهای نزدیک به تهران را داراست. او میخواهد از طرح احتمالی مهار که ایران با استفاده از نیروهای فرودولتی برای عربستان مهیا کرده بیرون برود.

عربستان البته در حملات هوایی به یمن میخواهد افکار عمومی کشور خود و متحدان عرب و نیز تفکرات نزدیک به سلفیت در سراسر دنیا را نیز اقناع نماید. وقتی ایران می تواند با حملات هوایی آزادانه و متعدد مواضع داعش را بکوبد و در نبرد آمرلی یا جفرالصخر ضربات اساسی به سلفیت وارد کند بدون آنکه دنیا به آن حملات خرده ای بگیرند، برای عربستان افت پرستیژ خواهد داشت که نتواند این حملات را در قبال شبه نظامیان شیعه تلافی کند. این تلافی می تواند به موازنه ی قوا در خاورمیانه کمک کند و غالباً هم نتیجه ی موازنه ی قوا حاکم شدن ثبات است. این فرصت را البته خواسته یا ناخواسته انصار الله در اختیار عربستان قرار داده است. عربستان هم می کوشد با یک ساختار مشروع و حقوقی به حملات خود ادامه دهد.

این البته یک جنبه است که در یک واقعه ی سیاسی مورد کاوش نظری قرار می گیرد.

آیا میدانستید مشاهده تصاویر و فیلمهای مبتذل و پورن تاثیرات مخرّبی چون تاثیر مصرف هروئين بر مغز دارد؟
طبق جدیدترین تحقیقات در زمان مشاهده تصاویر و فیلم های مبتذل و پورنو گرافی مغز انسان همان فعل و انفعالات شیمیایی را انجام میدهد که در زمان مصرف مواد مخدر همانند هروئین و کوکایین شکل میگیرد.

http://www.yourbrainrebalanced.com/index.php?topic=6680.0
مغز همواره در شرایط نعشگی مصرف مواد مخدر اقدام به آزاد سازی دوپامین میکند که این عمل سبب لذت بردن مغز میگردد و جالب اینجاست که در شرایط دیدن پورنوگرافی نیز مغز به همان میزان دوپامین آزاد میکند.

هرمون دوپامین توسط مغز ترشح می شود و دو وظیفه دارد، انجام فعالیت های وابسته به 1.حرکتی و 2.لذت در انسان، به طور مثال کسانی که دچار پارکینسون( بیماری ضعف حرکتی) می شوند، دوپامین مغز آن ها به شدت پایین آمده است و نیاز به داروهای «افزایش دهنده دوپامین» خواهند داشت...، دومین وظیفه دوپامین ایجاد لذت در انسان است...، دوپامین در بخش مرکزی مغز به نام VTA تولید می شود که این بخش با قسمت دیگری به نام Nucelus Accumbens در ارتباط است و اینجا مهمترین نقطه مغز برای ایجاد و تداوم «لذت» در انسان است...، در این ویدئو از بخش دیگری از مغز یاد می شود به نام Cortex که وظیفه تصمیم گیری و تشخیص درست و غلط انجام کارها را بر عهده دارد.

پورنوگرافی درست مانند «کوکائین» و «هروئین» یک «مخدر» محسوب می شود و می تواند «تابع عملکرد» مغز را که در بالا شرح داده شد بر هم زند.

لینکی که در ادامه قرار می دهم کنفرانس دکتر هیلتون درمورده تاثیرات پورنوگرافی بر مغز انسان میباشد که حاصله نتایج تحقیق ایشان از سال 2011 تا به امروز میباشد. لطفا این سخنرانی را مشاهد کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=b4enUFrwUn4

منبع پژوهش از سایت دانشگاه کمبریج

در لینک زیر
http://www.cam.ac.uk/research/news/brain-activity-in-sex-addiction-mirrors-that-of-drug-addiction

نتیجه اینکه مشاهده تصاویر و فیلم های مبتذل و پورنوگرافی هیچ فرقی با مصرف مواد مخدر ندارد و دقیقا به یک اندازه به مغز صدمه و آسیب وارد میگردد.

درضمن لینک های معرفی شده بدون داشتن صحنه های مستهجن می باشد و دیدن آنها برای تمامی سنین و افراد بلامانع است.