پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- به دنبال تنگ شدن حلقه محاصره استان صلاح الدین و  مراحل پایانی تصرف تکریت توسط نیروهای مردمی و ارتش عراق، داعش با هاهنگی ترکیه و رژیم صهیونیستی عملیات بیولوژیک خود را عملیاتی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، گروه تروریستی داعش اقدام به فرستادن سه فرد با هویت معلوم و آلوده به ویروس ابولا به سمت پایگاه‌های نیروهای عراقی کرده تا این افراد با تسلیم کردن خود به نیروهای نظامی و امنیتی با هدف دادن اطلاعات، ویروس ابولا را منتقل کنند.

پیشتر نیز یک پزشک عراقی از ابتلای سه نفر از عناصر تروریستی داعش به ویروس ابولا و بستری شدن این افراد در بیمارستان‌های موصل خبر داده بود.

با توجه به حضور شبه نظامیان با ملیت‌های مختلف در گروه تروریستی داعش از جمله تروریست‌های آفریقایی، احتمال وجود افراد آلوده به ویروس ابولا در بین افراد این گروه متصور می‌باشد.

چندی پیش نیز کاپیتان «آل شیمکوس» استاد دانشگاه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود که گروهک تروریستی داعش به ویروس ابولا دست پیدا کرده و احتمال استفاده از آن در کشورهای عربی به عنوان بمب بیولوژیکی از سوی این گروهک متصور است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه این شیوه برای انجام عملیات‌های تروریستی انتخاری بهترین و آسان‌ترین روش می‌باشد، احتمال دارد که این گروه تروریستی با آلوده کردن تعدادی از عناصر خود و اعزام آنها به مناطق مختلف، باعث شیوع این بیماری مهلک شود.