پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دكتر محمد فرهادي با راي قاطع و بالاي نمايندگان به عنوان وزير علوم، تحقيقات و فن آوري مورد اعتماد مجلس قرار گرفت.

فرهادي به دليل برنامه هاي مثبت در زمينه تداوم و سرعت بيشتر در رشد علمي كشور، موضع محكم در مقابل فتنه و ساختارشكنان مورد اقبال گسترده نمايندگان قرار گرفت.

در اين جلسه   235 نماينده حضور داشتند كه  197موافق  28مخالف 10 ممتنع بودند. بر اين اساس امروز، محمد فرهادي به عنوان وزير علوم، تحقيقات و فن آوري در ساختمان هرمزان(ساختمان مركزي وزارت علوم) مستقر مي شود.

محمد فرهادی که از سوی حجت‌الاسلام حسن روحانی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم، مورد اعتماد نمايندگان قرار گرفت در سال ۱۳۲۸ در شاهرود متولد شد.

وی در سال ۱۳۴۷ در دانشگاه فردوسی مشهد پذیرفته شد و دوره طب عمومی و تخصصی را در این دانشگاه سپری کرد.

فرهادی در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان متخصص گوش و حلق و بینی فارغ‌التحصیل شد و هم‌اکنون جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

فرهادی در سال ۱۳۷۰ مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران را تأسیس کرد و اولین عمل کاشت حلزون شنوایی را در سال ۱۳۷۱ انجام داد.

وی انجمن علمی پزشکی لیزری و نیز انجمن علمی پزشکی خواب ایران را تأسیس کرد.

فرهادی رئیس بخش و رئیس مرکز تحقیقات گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن مجتمع بیمارستانی رسول اکرم(ص) است و چندی پیش نیز داروی گیاهی «ضدایدز» ایمود توسط گروه تحقیقاتی به‌سرپرستی وی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

از جمله مهم‌ترین سوابق اجرایی فرهادی می‌توان به وزارت فرهنگ و آموزش عالی در فاصله سال‌های ۶۴ تا ۶۸ و وزارت بهداشت در دولت هفتم اشاره کرد.

وی مدتی نیز رئیس دانشگاه تهران، قائم‌مقام جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور و رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران کشور بوده است.

در ۱۳ شهریور ۹۳ جلسه شورای عالی هلال‌ احمر با حضور چهار نفر از اعضای جدید در ساختمان صلح برگزار شد که فرهادی توانست با ۱۴ رأی به‌‌عنوان گزینه اصلی ریاست هلال احمر، اعتماد اعضای شورای‌عالی هلال احمر را اخذ کند.

در ۱۷ شهریور ۹۲ با تأیید رئیس‌جمهور، محمد فرهادی جایگزین ابوالحسن‌ فقیه و رئیس جدید جمعیت هلال احمر شد.