پايگاه خبري تحليلي «پارس»- سردار قاسم سليماني در آخرين جلسه افق رسانه سازمان صدا و سيما خدمات محمد سرافراز را ستود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، هر دو ماه يكبار مديران رده هاي مختلف سازمان صدا و سيما در سالن همايشهاي اين سازمان گردهم مي آيند كه مهمترين موضوعات كشور و رسانه را با حضور مديران ارشد سازمان و برخي شخصيت ها مورد بررسي قرار دهند. اين جلسات كه ايده عزت الله ضرغامي بود «افق رسانه» نام گرفته بود.

در سي و نهمين و آخرين جلسه افق رسانه كه هنوز گمانه زني ها در مورد رياست سازمان صدا و سيما در محافل مطرح بود مهمان ويژه آن، سردار حاج قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس بود.

وقتي حاج قاسم سليماني پشت تريبون قرار گرفت سكوت بيشتري بر فضاي اجلاس حاكم شد. وي تحليل جامعي از اوضاع منطقه، يمن، عراق، كرانه باختري، سوريه، بحرين، شرق عربستان و... ارايه كردكه به جز تشكيلات سپاه قدس، رسانه، اجازه ضبط برنامه را نداشت.

وي در اين سخنراني به منطق جمهوري اسلامي در تحولات منطقه و استحكام ادله انقلاب اسلامي در مقابله با آمريكا و صهيونيسم جهاني اشاره كرد. وي مطالب مطرح شده از سوي آمريكاييها را مورد نقد مباني نظري و تاكتيك هاي آنها پرداخت و با لحني مطايبه آميز، تحركات آمريكا را تشبيه به گاوي كرد كه چون نمي خواهند منطق و استدلال را بپذيرند با شاخهايشان حمله مي كنند كه منجر به دخالت خشونت آميز در فلسطين، لبنان، سوريه و... مي شود.

فرمانده سپاه قدس در انتهاي سخنانش به تشريح وضعيت رسانه اي انقلاب اسلامي و نظام سلطه پرداخت و گفت: «در عرصه رسانه اي دشمن، ميلياردها دلار هزينه كرده است كه حقيقت را وارونه جلوه دهد اما صدا و سيما با بي پولي و يك تنه در مقابل اين جريان رسانه اي ايستاده است.»

سردار سليماني افزود: «اين تلاش، «مديون» افرادي مثل آقاي سرافراز است كه بنده دست ايشان را «مي بوسم» كه با تمام توان در صحنه هستند و توانسته اند «اثرات خوبي» بر تحولات منطقه داشته باشند.»

لازم به ذكر است به دليل فضاي انتخاب رييس صدا و سيما، سرافراز معاون وقت برون مرزي رسانه ملي، اجازه انعكاس اين سخنان را نداده بود در عين حال كه ساير بخش هاي سخنراني سردار سليماني، حاوي مطالب قابل انتشار نبود.

دكتر محمد سرافراز در معاونت برون مرزي شبكه هاي العالم، الکوثر، سحر، آی‌فیلم، پرس تی‌وی و هیسپان تی وی و رادیوهاي آذری، آلبانیایی، آلمانی، اسپانیایی، ارمنی، اردو، ملایو، انگلیسی، ایتالیایی، بوسنیایی، بنگلا، پشتو، ترکی استانبولی، چینی، فارسی دری، روسی، ژاپنی، سواحلی، کردی، عربی، عبری، فرانسوی، قزاقی، هندی،هوسا، ازبکی، تاجیکی، ترکمنی، تالشی، آشوری را هدايت و راهبري مي كرد.

سرافراز از مرداد ماه 1373 تا آبان 1393 به مدت بیست سال این پست را در اختیار داشت و با انتصاب وي به سمت رياست سازمان صدا و سيما، محمد اخگري از مديران معاونت برون مرزي، با حكم سرافراز در جايگاه معاونت قرار گرفت.