وین نیز مانند بسیاری از دیگر شهرهای اروپایی تعداد زیادی از شهروندان عرب را به عنوان مهاجر، شهروند و شاغل در خود جای داده است. بسیاری از شهروندان اتریشی عرب تبار که عمدتا از کشورهای شمال آفریقا به اتریش مهاجرت کرده‌اند پیگر مذاکرات هسته‌ای در این شهر هستند.

به گزارش پارس به نقل از ایسنا، با تردد در شهر با بسیاری از شهروندان اتریشی عرب‌تباری مواجه می‌شوی که به عنوان راننده تاکسی، کارمند مراکز خرید و رستوران‌ها و هتل‌ها فعالیت می‌کنند و هنگامی که متوجه می‌شوند به دلیل مذاکرات هسته‌ای در وین حاضر شده‌ای از روند مذاکرات سوال می‌کنند و بیش‌تر آنان آرزو می‌کنند که این مذاکرات به سرانجامی خوش برسد و حقوق هسته‌ای ایران حفظ شود و ایران در زمینه علوم و فن‌آوری‌های اتمی هم‌چنان ادامه مسیر دهد. به اعتقاد اکثر آن‌ها در حالی که کشورهای عربی در این مسیر هیچ توفیق قابل توجهی نداشته‌اند، حضور ایران در عرصه تکنولوژی اتمی صلح‌آمیز باعث افتخار همه مسلمانان جهان است.

هم‌چنین نکته جالب این است که همه این افراد بلا استثناء در بدو ورود به بحث مذاکرات هسته‌ای یک سوال مشترک دارند و آن این که کشورهای غربی چرا به بمب‌های اتمی آماده شلیک اسراییل کاری ندارند ولی این همه مشکل برای ایرانی درست کرده‌اند که به همه جهان اعلام کرده است که به دنبال سلاح اتمی نیست و برنامه اتمی صلح‌آمیز دارد.