به گزارش پارس به نقل از تسنیم، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از حضور روحانی در جلسه رای اعتماد به محمود نیلی خبر داد و "اقدام غرض‌ورزانه دولت در معرفی نیلی به مجلس" را رد کرد.

حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور که در در حاشیه مراسم ختم پدر کمال‌الدین پیرمؤذن با خبرنگاران سخن می‌گفت در واکنش به برخی‌ اظهارنظرها درباره عدم رای اعتماد مجلس به محمود نیلی احمد‌آبادی، تصریح کرد:  با توجه به فرصت کمی که داشتیم دیروز دکتر نیلی به مجلس رفته و هم با هیأت‌رئیسه فراکسیون رهروان و هم با برخی کمیسیون‌های تخصصی جلسه مشترک برگزار و با آقای باهنر و ابوترابی نیز دیدار کرد.

وی درباره محمود نیلی گفت: آقای نیلی داری شخصیت علمی، انقلابی و خدمات ارزشمند در دوره دفاع مقدس در سطوح بالای سپاه داشته است لذا انشاالله مجلس محترم، حتماً با فرصت باقیمانده و نیز در روز چهارشنبه که شخص آقای رئیس‌جمهور به مجلس خواهد آمد، به ایشان رای اعتماد خواهد داد.

انصاری با بیان اینکه معرفی نیلی برای وزرات علوم، غرض ورزی از سوی دولت نبوده است با غیراخلاقی خواندن این اظهارات، خاطر نشان کرد: نمی‌دانم که بعضی نمایندگان این صحبت را کرده باشند یا نه اما در بعضی رسانه‌ها این را دیدم و شنیدم؛ مگر ممکن است رئیس‌جمهور با مجلس و مردم صادقانه برخورد نکند؟

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه شخصیت‌های علمی کشور از نیلی برای حضور در وزارت علوم حمایت می‌کنند، تاکید کرد: آقای نجفی بسیار پیگیر است که آقای نیلی احمد‌آبادی از مجلس رای اعتماد بگیرد.