به گزارش پارس، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: در 15 ماه گذشته خانه مجللی در محوطه کاخ ریاست جمهوری افغانستان برای حامد کرزای رئیس‌جمهوری در حال کناره گیری این کشور ساخته شد. این خانه دیپلمات‌ها و تحلیلگران غربی را دچار نگرانی کرده بود که نفوذ حامد کرزای در دستگاه ریاست جمهوری پس از کناره گیری همچنان ادامه پیدا می‌کند.


روزنامه گاردین گزارش داد: حامد کرزای اگرچه ازقدرت کنارمی رود اما نفوذ خود را از دست نخواهد داد. با این حال حامد کرزای روز پنج شنبه اعلام کرد که در این عمارت با شکوه که اخیراً به اتمام رسیده ساکن نخواهد بود.

کرزای خطاب به خبرنگاران گفت: این خانه بیش از حد بزرگ بوده و وی به دنبال خانه معمولی در میان مردم کابل خواهد بود. اکنون این سوال مطرح است که برای این عمارت مستحکم جدید که به نوشته روزنامه نیویورک تایمز یک عمارت 13 هزار متر مربعی به سبک اروپایی است چه اتفاقی خواهد افتاد. ظاهرا این عمارت قرار است به عنوان مهمانخانه ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گیرد.

حامد کرزای در مراسم افتتاح این خانه اظهار داشت: این بنای زیبا مطابق با قانون اساسی برای بازنشستگی رئیس‌جمهور افغانستان ساخته شده است با این حال کرزای خاطر نشان ساخت اقامت در این مهمانخانه یک کار لوکس و فراتر از زندگی مردم عادی افغانستان است و من می خواهم این کاخ جهت سکونت مهمانان ریاست جمهوری مورد استفاده قرار گیرد.

ایمال فیضی، سخنگوی حامد کرزای اظهار داشت: حامد کرزای چند هفته پیش اعلام کرده بود این خانه بیش از حد برای اقامت او و همسر و فرزندانش مجلل است.