پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- تقی دژاکام از پیشکسوتان رسانه ای کشورمان با مطالعه مطالب کاربران شبکه های اجتماعی در مورد کسالت این روزهای رهبر خردمند نوشته اند:

۱- یکی از کارهای من تو این چند روزه،  خوندن کامنت‌های مردم زیر پست‌های مربوط به خبر کسالت رهبر عزیز انقلاب بود. جالب بود که خیلی از افراد - با سلایق گوناگون - نوشته بودند ما از وقتی که رهبر انقلاب در بیمارستان بستری شدند فهمیدیم که چقدر محبت قلبی زیادی به ایشون داشته‌ایم و این ماجرا ما را به محبت فراوانمان به ایشان متوجه کرد.

۲- آقا یک کسالت معمولی داشته‌اند اما بعضی به گونه‌ای مطلب می‌نویسند و نظر می‌گذارند که انگار ما داشته‌ایم - زبانم لال - ایشون رو از دست می‌دادیم! ادبیات به کار رفته در بسیاری از پست‌ها و کامنت‌ها و حتی سخنرانی‌ها در مساجد و مراکز مختلف، متأسفانه به این گونه بود. در حالی که باید دعاها معطوف به کاهش آلام ایشان بعد از این عمل می‌بود نه اینکه خدا ایشون رو دوباره به ما داده یا برگردانده است!

۳- نکته سوم تذکری است اول به خودم و بعد به دیگران و آن اینکه در اظهارنظرها و پست‌ها و نوشته‌هایمان از اینکه فدای رهبر می‌شویم و جانمان را قربانش می‌کنیم و حاضریم قلب و جسم و جانمان را تقدیم سلامتی‌اش کنیم و شب و روز داریم گریه می‌کنیم و آماده ایم با او به دشمن نشان دهیم که چقدر دوستش داریم و ... [که البته همه خوب و حتماً از روی صداقت و محبت است]؛ اما سؤال این است که به جای تقدیم جسم و جان، تا چه حد حاضریم به توصیه‌های مهمتر ایشون در شرایط فعلی کشور بخصوص مثلاً صرفه جویی، خرید کالاهای ایرانی[و نه سالی دو سه تا گوشی یکی دو میلیونی خارجی] و فرزند آوری و امر به معروف و نهی از منکر و کنار گذاشتن اختلافات بین نیروهای خودی و انقلابی و تحکیم قدرت در برابر دشمنان خارجی و قس علی هذا گوش کنیم؟ به نظر می‌رسد خیلی از ماها فقط حرف می‌زنیم!

* مالک شریعتی عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی نیز نوشته است: 
 
چه کسانی حتی به عیادت از رهبری هم راه نمی یابند

عیادت کردن از یکسو امری الهی و انسانی است و از سوی دیگر کششی قلبی است و امور سیاسی و مصالح حکومتی کمتر در آن نقش دارد.

همچنین است عیادت پذیرفتن؛ به این معنا که عیادت شونده در زمان بیماری بیشتر دوست دارد افرادی را ببیند که مایه آرامش او باشند؛ لذا برخی عیادت کنندگان را با آغوش باز می پذیرد و از نفسشان قوت قلب می گیرد.

ممکن است کسانی را هم با اکراه بپذیرد و کسانی را هم اصلا نخواهد ببیند تا دردش مضاعف نشود.

حالا اگر عیادت شونده فردی همچون رهبر عزیزمان متقی و خداترس باشد، اینگونه رفتارش از سر هوای نفس نیست و بیشتر از رضوان الهی تبعیت میکند و از همین فرصت عیادت هم برای انتقال پیام وحدت مسوولان به جامعه، امیدبخشی به مردم و ناامید کردن دشمن بهره می برد.

اینها را نوشتم تا برخی کسانیکه در سالهای اخیر خون به دل آقا کرده اند، از حسن خلق و نیت بلند ایشان کمتر سوءاستفاده کنند و به تهیه خبری کوتاه اکتفا کرده و دچار توهم نشوند.

ضمنا آنها که در ماجرای فتنه و بعد از آن همچنان به تقسیم مساوی تقصیر و تخفیف جرم فتنه گران اصرار دارند از خود بپرسند چرا رییس جمهور سابق با همه لجاجتهای خود و انحرافات برخی اطرافیانش اجازه ملاقات می یابد، اما رییس جمهور اسبق حتی از عیادتی غیررسمی هم محروم است گرچه به آن شدیدا محتاج...؟

همچنین آنها که با تندروی تلاش می کنند هاشمی را با وجود خطاهای زیاد خود و خانواده اش از قطار انقلاب پیاده کنند و مقابل رهبری بنشانند، کمی تامل کنند! فاعتبروا

* دکتر جلیل محبی حقوق دان نیز نوشته است: 

بین عامه هفتاد درصدی مردم، نحوه اطلاع رسانی عمل جراحی رهبر انقلاب، موجب افزایش بسیار زیاد محبوبیت ایشان شده است.

مردمی که به این چیزها فکر نمی کردند، امروز میگویند عجب نعمتی است این رهبر.

میگویند اگر نباشد، دشمن روزگار کشور ما سیاه می کند.

میگویند ترسیدیم از خبر جراحی.

میگویند خدا سایه اش را از سر کشور بر ندارد.

مردم فهیمی داریم.