به گزارش پارس به نقل از فارس ؛ «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی خواستار برقراری فوری آتش‌بس در نوار غزه شد.

بنا بر اعلام کاخ سفید، اوباما در این تماس همانند سه هفته گذشته بار دیگر حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطینی را محکوم و «بر حق اسرائیل برای دفاع از خود» تأکید کرده است.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌های «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، «بر اهمیت راهبردی برقراری آتش‌بس انسان‌دوستانه فوری و بدون قید و شرط که به مخاصمات کنونی پایان داده و به ترک دائم مخاصمه بر اساس موافقتنامه آتش‌بس نوامبر 2014، منجر شود، تصریح کرده است.»

اوباما با بیان اینکه آتش‌بس باید به از سرگیری زندگی عادی در غزه منجر شود، مانند دیگر مقامات آمریکایی، مدعی شده است که «خلع سلاح» گروه‌های مقاومت و «غیرنظامی شدن غزه» تنها راه حل پایدار برای پایان دادن به درگیری میان فلسطینی‌ها و رژیم‌صهیونیستی است.

مقامات رژیم‌صهیونیستی و واشنگتن تلاش زیادی کرده‌اند تا در طرح‌های آتش‌بس پیشنهادی، نیروهای مقاومت را به خلع سلاح مجبور کنند. در طرح پیشنهادی کری که از سوی طرفین رد شد نیز رفع محاصره غزه به خلع سلاح فلسطینی‌ها مشروط شده بود.