به گزارش پارس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در مجلس اظهار داشت: صبح امروز خبری درباره تقسیمات کشوری از سوی برخی دوستان در مجلس نقل شد که وزیر کشور اعلام کرد که این موضوع به طور کلی خلاف واقع است و چنین بحثی نیست.

وی این مطلب را در حاشیه حضور وزیر کشور در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس و در جریان رای گیری از نمایندگان مجلس درباره قانع شدن از توضیحات رحمانی فضلی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای گسترش عفاف و حجاب در کشور مطرح کرد.

 جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور به تازگی از تصمیم این وزارتخانه برای تقسیم کشور به پنج منطقه خبر داد ه و در عین حال گفته بود: تقسیم کشور به پنج منطقه به معنای قرار گرفتن استانی زیر نظر استان دیگری نیست.

وی تاکید کرد: با منطقه ای کردن، هیچ استانی زیر نظر استان دیگر قرار نمی گیرد و ریاست این مناطق نیز به صورت گردشی تغییر می کند.

وی یادآور شد: استان هایی که دارای اشتراکات و همجواری هستند به منظور هم افزایی و تبادل تجربه در یک منطقه قرار گرفته اند و جلسات مشترکی را برگزار می کنند. همچنین بیش از 60 نماینده در تذکر کتبی به وزیر کشور خواستار منتفی شدن طرح تقسیم کشور به 5 منطقه و جلوگیری از التهاب در کشور شده اند.