به گزارش پارس به نقل از مهر، علی لاریجانی بعد از ظهر پنجشنبه در دیدار با هیئت رئیسه اتاق اصناف تولیدی و روسای واحدهای صنفی قم که در بیت پدری رئیس مجلس در قم برگزار شد با بیان اینکه فعالیت اصناف در ایجاد اشتغال و تولید در کشور بسیار موثر است عنوان کرد: اگر تولید به صورت عام در کشور فعال شود بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به رویکرد سران کشور در تسهیل شرایط کسب و کار بیان داشت: سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است و این مجالی برای تولید کنندگان است که با اراده جدی و قوی بخش تولید جامعه را فعال کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبانی قانونی فعالیت تولیدی نیز تصویب شده که باید با اجرای کامل فضای تولید را افزایش داد.

وی تاکید کرد: دولت هم برای تسهیل در امور کسب و کار و ایجاد فضا برای تولید تلاش کرده است و نگاه خوبی نسبت به این موضوع وجود دارد و در بودجه نیز زمینه تسهیل فضای کسب و کار در نظرگرفته شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به اصلاح قانون نظام صنفی نیز اشاره و ابراز کرد: این قانون هم اصلاح شده و به گفته اصناف ۸۰ درصد از مشکلات ناشی از قانون گذشته در این اصلاحیه رفع شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه زمان، زمان تولید است تاکید کرد: این مردم هستند که باید فعالانه وارد بازار تولید شوند و دولت نباید جایگزین مردم در بخش تولید باشد دولت باید زمینه فعالیت را فراهم کند تا مردم وارد شوند و امور را در دست گیرند.

لاریجانی در ادامه با اشاره به درخواست اصناف جهت بهره گیری از نظرات آنان در تصمیماتی که مربوط به اصناف است عنوان کرد: وزارتخانه ها و ادارات باید تصمیماتی که مربوط به اصناف است را به مشورت آنان انجام دهند زیرا این اصناف هستند که مشکلات صنوف را به خوبی درک میکنند و می تواند در رفع مشکلات کمک فراوانی را داشته باشند.

وی در ادامه ضمن درخواست از اصناف قم جهت بهره گیری از حداکثر ظرفیت بیان داشت: صنوف باید ارزیابی دقیق از فعالیت های خود داشته باشند و با اشراف کامل بر فعالیت ها بتوانند پیشنهادهای به روز و فنی درباره فعالیت های خود ارائه دهند.

رئیس مجلس ضمن با تاکید بر اینکه توانمندی کشور در بخش های مختلف بخصوص بخش تولید میتواند کشور را از گردنه ها عبور دهدگفت: افزایش توان داخلی حتی می تواند بر روی مذاکرات ایران تاثیر گذار باشد.