به گزارش پارس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی با بیان اینکه" تعامل سپاه با دولت در چارچوب اصول و قواعدی دنبال می شود" ، اظهار کرد: تعامل با دولت همواره در چارچوب تدابیری بوده است که ما در این دوره نیز این تعامل را در این چارچوب ها ادامه داده ایم.

وی با تاکید بر اینکه" هرگاه دولت به کمک نیاز داشته باشد، سپاه کوتاهی نمی کند" ، به برخوردهای رسانه های غرب در قبال فعالیت های اقتصادی سپاه اشاره کرد و افزود: حجم زیادی از تبلیغات دشمن بر روی فعالیت های اقتصادی سپاه متمرکز شده است و این در حالی است که پروژه های سپاه محدود شده است و محدود می شود به پروژه های ملی که بخش خصوصی کمتر ریسک پذیری برای ورود به آنها را دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: نکته دیگر این است که هدف اصلی سپاه از ورود به پروژه های اقتصادی، درآمدزایی نیست و چه بسا در خیلی جاها مدت ها طول می کشد که دولت هزینه ها را پرداخت کند یا به جای آن، کالا یا مراکز و مؤسساتی را به سپاه می سپارد. بنابراین هدف اصلی سپاه، درآمدزایی نیست.

سعیدی تاکید کرد: هدف سپاه از ورود به پروژه های اقتصادی، حرکت در راستای وظیفه ذاتی سپاه یعنی دفاع از انقلاب اسلامی است. برای مثال، زمانی که دو شرکت بزرگ توتال و شِل از پروژه های اصلی دست می کشند یک موسسه و یا یک نهادی باید شانه خود را زیر این بار قرار دهد تا ضربه ای به حرکت انقلاب وارد نشود در نتیجه این حرکت سپاه یک حرکت استراتژیک و راهبردی است.

پیشتر به نقل از نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان شده بود که" سپاه پروژه های ملی اش را به بخش های خصوصی که ظرفیت ورود به این پروژه ها را دارند واگذار می کند" که بدین وسیله اصلاح می شود.