به گزارش پارس ، حسین سبحانی نیا در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به مصاحبه اخیر رسانه دولت با یک کارشناس حقوق بین الملل مبنی بر اینکه تحریم های اخیر آمریکا نه از نظر مفاد و نه از نظر روح، نقض توافقنامه ژنو نبود، گفت: قطعا اقدام اخیر آمریکا در تحریم ۱۷ شرکت های ایرانی نقض توافقنامه ژنو بود و غرب باید تبعات هر گونه شکستن این پیمان را تقبل کند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه هر گونه توجیهی از سوی رسانه ها درباره نقض نشدن توافق نامه ژنو، خلاف مصالح ملی است، افزود: رسانه ها باید با هوشیاری نسبت به تحلیل مسائل کشور به ویژه پرونده هسته ای اقدام کنند، از طرف دیگر هم اکنون آمریکا با تحریم شرکت های ایرانی و نقض توافقنامه ژنو در موضع ضعف قرار گرفته، از این رو این گونه اقدامات و مصاحبه های رسانه های داخلی تنها به نفع آمریکا تمام می شود تا گام های دیگری را نیز بردارد.

وی ادامه داد: توجیه کردن اقدامات خصمانه آمریکا با تکیه بر اظهارات حقوق دان های بین المللی تنها به معنای ید کمکی شدن برای آمریکا است، بنابراین تمام رسانه ها و مسئولان باید رفتار و اقدامات آمریکا را رصد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: اقدامات خصمانه آمریکا در قبال رویکرد اعتمادساز ایران در موضوع پرونده هسته ای نتیجه ای به جزء شکست توافق نامه ژنو ندارد، از این رو اگر این کشورها به دنبال افزایش تحریم ها باشند، قطعا ایران در حوزه هسته ای به اقدامات و سیاست های گذشته خود باز می گردد.

عضو هیأت رئیسه مجلس، با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره طرح جدید کنگره برای اصلاح توافق نامه ژنو و نابودی تمام تأسیسات هسته ای ایران، افزود: ایران به خواسته های نا به جا و ناعادلانه آمریکا هیچ بهایی نداده و بر اساس رویکرد و اهداف خود حرکت می کند