خانه تکانی کابینت ها و کمدها جزو کارهایی است که در زمان خانه تکانی بسیار وقت گیر است.اما شما میتوانید با رعایت یک سری اصول این کار را به راحتترین روش انجان دهید.در این مطلب از پارس نیوز با اصول خانه تکانی کابینت ها و کمها آشنا خواهید شد.

مرتب کردن کابینت ها یکی از کارهای اصلی در هنگام خانه تکانی آشپزخانه است. آشپزخانه، نقطه کانونی، قلب تپنده و مهم‌ ترین بخش هر خانه‌ ای محسوب می‌ شود که رفت‌ و آمد اهالی خانه به آن نیز زیاد است. اغلب اوقات دکوراسیون و سبک و سیاق ظاهری آشپزخانه مورد بحث بوده است؛ درحالی‌ که همه می‌ دانیم نظم و ساماندهی ظروف، ابزار و وسایل متفاوت و بسیار متنوع در جای‌ جای آشپزخانه امر مهمی است که به‌ هیچ‌ وجه نمی‌ توان آن را انکار کرد، چرا که با داشتن آشپزخانه‌ ای منظم خیلی بهتر می‌ توان روی کارهای مهمی چون پخت‌ و پز، آماده‌ سازی غذا و درنهایت نوش جان کردن آن متمرکز شد.

همچنین در پارس نیوز بخوانید : ترفندهای خانه تکانی سریع و آسان

روش اصولی در خانه تکانی کابینت ها و کمدها

برای خانه تکانی کابینت کابینت‌ها را خلوت کنید

اولین قدم برای داشتن کابینت‌های مرتب و خلوت، حذف ریخت‌وپاش است. دسته‌بندی وسایل آسان‌ترین روش برای جلوگیری از ریخت‌وپاش است. حتی بهتر است قبل از خرید وسایل جدید به دسته‌بندی و قرار دادن آن‌ها در کابینت فکر کنید. با این کار جلوی خیلی از شلوغی‌ها را می‌گیرید. 

برای خلوت کردن کابینت ابتدا یک سطل زباله و یک جعبه برای قرار دادن وسایل اضافه‌ای که می‌توانید اهدا کنید یا بفروشید، در نظر بگیرید. هر وسیله را بررسی کنید و اگر آن را نیاز نداشتید به سطل زباله، جعبه‌ی اهدا، لیست وسایل قابل فروش منتقل کنید.

در آخر شما یک کابینت بدون خرت‌وپرت، یک سطل زباله‌ی پر، یک جعبه‌ی وسایل اهدایی و احتمالا چند وسیله هم برای فروش دارید. فراموش نکنید که باید از شر این جعبه‌ها و سطل زباله خلاص شوید و قرار نیست سر از انباری خانه در بیاورند.

برای خانه تکانی کابینت وسایل آشپزخانه را دسته‌بندی کنید

برای مرتب کردن کابینت‌ها باید اول وسایل را دسته‌بندی کنید. وسایل باید به شکلی مرتب و دسته‌بندی شوند که به راحتی در دسترس باشند و کسی برای استفاده از آن‌ها با مشکل روبه‌رو نشود. فراموش نکنید که در آشپزخانه کاربردی بودن نسبت به ظاهر زیبا، اولویت دارد.

معمولا ظرف‌های غذاخوری در بخش متفاوتی از محل قرارگیری ظرف‌ها و وسایل آشپزی قرار داده می‌شوند. با توجه به این دسته‌بندی کلی، می‌توانید ابتدا تمام ظرف‌ها را در دو گروه قرار دهید و سپس هر گروه را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. همین کار را در مورد مواد غذایی هم انجام دهید.

مثلا مواد خوراکی را به نوشیدنی‌ها، مواد پختنی، تنقلات و کنسروها تقسیم کنید. ظرف‌های آشپزی را به قابلمه‌ها، وسایل کمکی آشپزی، تخته‌های برش و کاسه‌ها تقسیم کنید. ظروف سرو غذا را هم به بشقاب‌ها، پیاله‌ها، دیس‌ها و لیوان‌ها تقسیم کنید. حالا با توجه به دسته‌بندی انجام شده وسایل را در کابینت‌ها قرار دهید.

برای خانه تکانی کابینت وسایل را بر اساس کاربردشان در کابینت قرار دهید

قبل از چیدن وسایل در کابینت، کمی در آشپزخانه راه بروید و زمانی که سرگرم آشپزی هستید را به خاطر بیاورید. حالا ببینید کدام وسایل را بیشتر استفاده می‌کنید و کدام را کمتر. وسایل پر استفاده را در کابینت‌های نزدیک‌تر به اجاق گاز بچینید و وسایلی که در طول آشپزی به آن‌ها نیاز چندانی ندارید، دورتر قرار دهید.

مثلا لازم است ادویه‌ها را در کابینتی کنار اجاق گاز قرار دهید اما لیوان‌ها را باید در یک کابینت دور از دسترس بگذارید تا فقط در زمان سرو غذا به سراغشان بروید. از این جابجایی‌ها نترسید، قرار است کار را برای خودتان آسان کنید.

همچنین می‌توانید برای چیدن وسایل در کابینت از یک استراتژی خاص استفاده کنید. اگر هر روز قهوه و ماهی یک یا دو بار آبمیوه طبیعی می‌نوشید، ماگ‌ها و فنجان‌های مخصوص قهوه را در قسمت جلویی کابینت قرار دهید و لیوان‌های دسته‌دار بزرگ مخصوص آبمیوه را در قسمت انتهایی آن بگذارید. حتی می‌توانید کابینت ماگ‌ها و فنجان‌ها را از لیوان‌های بزرگ دسته‌دار و لیوان‌های مخصوص مهمانی جدا کنید.

همین کار را برای تمام وسایل آشپزخانه انجام دهید تا دسترسی شما به وسایل پر استفاده راحت‌تر باشد. حتی شاید بهتر باشد بعضی از وسایل، مانند کاردها، روی پیشخوان قرار بگیرد تا فضای بیشتری در کابینت ایجاد شده و دسترسی به وسایل پر استفاده هم راحت‌تر باشد.

کابینت‌های بالایی برای وسایلی در نظر بگیرید که خیلی استفاده نمی‌شوند. مثلا بهتر است سبزی خردکن، سرویس غذاخوری مخصوص مهمانی یا کنسروها را در کابینت‌های بالا قرار دهید.

 

چه چیزهایی را در کابینت‌های بالایی قرار دهیم ؟

اگر هنوز نمی‌دانید برای مرتب کردن کابینت‌ها کدام وسایل را در کابینت بالایی قرار دهید می‌توانید بر اساس پیشنهادهای ما این تقسیم‌بندی را انجام دهید.

غذاها: مواد غذایی پختنی یا کنسروها را در کابینت بالای پیشخوان قرار دهید. با این کار در زمان تهیه‌ی غذا به راحتی به آن‌ها دسترسی دارید اما فضای اصلی آشپزخانه را هم اشغال نکرده‌اند.

لیوان‌ها و ظرف‌های غذاخوری: این دسته از وسایل را در کابینت بالای سینک یا ماشین ظرفشویی قرار دهید. با این کار می‌توانید پس از خشک شدن ظرف‌های شسته شده، آن‌ها را بلافاصله در کابینت قرار دهید.

ظروف نگهداری مواد غذایی: بهتر است این ظرف‌ها را در کابینت بالای گاز یا پیشخوانی که مخصوص پر کردن ظرف‌های غذا است قرار دهید. با این کار می‌توانید به ظرف‌های ذخیره سازی غذا دسترسی بهتری داشته باشید و کار را سریع‌تر انجام دهید.

کتاب‌های آشپزی: کتاب‌های آشپزی را بیرون از کابینت قرار دهید. جایی روی پیشخوان یا کنار پنجره درنظر بگیرید و آن‌ها را در آنجا قرار دهید. از این کتاب‌ها هر روز استفاده می‌کنید و بهتر است جلوی دست باشد.

چه چیزهایی را در کابینت‌های پایینی قرار دهیم ؟

حالا به سراغ کابینت‌های پایینی می‌آییم تا ببینیم برای مرتب کردن کابینت‌ها چه وسایل و ظروفی را می‌توانیم در آن‌ها قرار دهیم.

لوازم برقی آشپزخانه: تمام این وسایل را در کابینت پایین پیشخوانی قرار دهید که کار آماده‌سازی و پخت‌وپز را روی آن انجام می‌دهید. با این کار در زمان آماده کردن وسایل و تهیه‌ی غذا به سرعت به آن‌ها دسترسی دارید و پس از استفاده بلافاصله در جای خودشان قرار می‌دهید.

قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها: قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها را در کابینت پایینی در مجاورت اجاق گاز قرار دهید تا در زمان آشپزی در دسترس باشند. تابه‌ها را داخل هم قرار دهید تا جای کمتری اشغال کنند. حتی می‌توانید از قفسه‌های مخصوص قابلمه و ماهیتابه برای مرتب کردن آن‌ها در کابینت هم استفاده کنید.

کاسه‌ها و تخته‌های برش: این وسایل را در یکی از کابینت‌های پایین که نزدیک ماشین ظرفشویی یا سینک است قرار دهید تا پس از شسته شدن راحت و سریع در سر جای خود قرار بگیرند.

مواد شوینده و وسایل تمیزکاری: بهتر است این وسایل را در کابینت  زیر سینک قرار دهید. اگر کودک خردسال دارید یا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید حتما به در این کابینت قفل کودک بزنید تا خطری برای آن‌ها ایجاد نکند.

دسته‌بندی کردن وسایل جهت جایگذاری داخل کابینت ها برای خانه تکانی کابینت 

از جمله فعالیت‌هایی که باید به هنگام تمیز کردن کابینت‌ها انجام دهید، دسته‌بندی و مرتب کردن وسایل بر حسب استفاده از آنهاست.

دسته‌بندی کردن وسایل آشپزخانه به دلیل اینکه بتوان به راحتی آنها را پیدا نمود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برای ظرف‌های غذاخوری، مکان‌های مجزایی را در مقایسه با ظرف‌های دم‌دستی مشخص کنید.

برای راحت‌تر انجام شدن فعالیت‌ها نیاز است که ابتدا ظرف‌ها را به دو گروه تقسیم کرده و سپس آنها را به بخش‌های کوچک‌تر دسته‌بندی کنید.

با انجام این کار، دسترسی راحت‌تری به هنگام پیدا کردن آنها خواهید داشت.

ظروف سایر مواد‌غذایی از جمله: نوشیدنی‌ها، مواد‌پختنی، تنقلات و کنسروها را در دسته‌بندی‌های مخصوص خود قرار دهید.

به عنوان مثال کاسه‌ها، لیوان‌ها، دیس‌ها، بشقاب‌ها و… را در مکان‌های مشخص قرار دهید.

جهت نظم بخشیدن بیشتر می‌توانید آنها را به گروه‌های کوچک‌تر بر حسب استفاده خود، دسته‌بندی کنید.

مرتب کردن وسایل کابینت بر اساس کاربرد برای خانه تکانی کابینت 

وسایل داخل کابینت را بر حسب کاربرد و میزان استفاده‌ای که برایتان دارد، دسته‌بندی کنید.

به عنوان مثال ببینید که از کدام وسیله بیشتر استفاده می‌کنید. با در نظر گرفتن این موضوع باید وسایل پر‌استفاده را جلوی دید و در دسترس خود قرار دهید.

با انجام این کار، فعالیت شما به هنگام آشپزی بسیار سریع‌تر انجام شده و دیگر نگران پیدا کردن وسیله مورد نیاز نخواهید بود.

لیوان‌ یا ماگ‌های دم‌دستی را داخل کابینت و جلوی دید خود قرار داده و لیوان‌های مخصوص مهمانی را در یک مکان مجزا که برای آن در نظر گرفته‌اید، قرار دهید.

این کار را حتما باید در مورد سرویس‌های غذاخوری مخصوص مهمانی و دم‌دستی انجام دهید.

وسایل پر استفاده نظیر: ادویه‌ها یا کاردها را جلوی دید خود قرار دهید.

زیرا این وسایل به هنگام آشپزی مورد نیاز بوده و باید در معرض دید فرد قرار گیرند.

البته ناگفته نماند که چگونگی چیدمان وسایل آشپزخانه، سلیقه‌ای بوده اما آن‌چیزی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است توجه به مرتب کردن آنها بر اساس کاربردشان است.

استفاده از انواع نظم دهنده های کابینت برای خانه تکانی کابینت 

همگی ما می‌دانیم که استفاده از نظم‌دهنده‌ها چقدر می‌تواند بر نظم بخشیدن وسایل آشپزخانه تاثیر مثبتی داشته باشد.

تهیه نظم‌دهنده‌ها جهت استفاده در آشپزخانه‌های کوچک بسیار کاربردی است. به همین دلیل توصیه ما به شما این است که اگر فضای محدودی جهت چیدمان وسایل داخل کابینت دارید از نظم‌دهنده‌های مختلف استفاده نمایید.

شما می‌توانید از نظم‌دهنده‌های زیر سینک ظرفشویی جهت قرار دادن وسایل شوینده استفاده کرده یا از نظم‌دهنده‌های جای سینی جهت قرار دادن تخته‌های برش گوشت و مرغ استفاده نمایید.

تعداد زیادی از نظم‌دهنده‌های مخصوص آشپزخانه در بازار موجود بوده که می‌توانید بر حسب استفاده و نیاز خود جهت خرید آنها اقدام نمایید.

آگاه کردن سایر اعضای خانواده از چیدمان جدید وسایل آشپزخانه

بعد از چیدمان نهایی آشپزخانه، آگاه کردن سایر اعضای خانواده از قرار گرفتن وسایل در قسمت‌های مختلف کابینت است.

با انجام این کار از بی‌نظمی‌های پیش‌رو و شلوغی‌هایی که امکان دارد اتفاق بیفتد، جلوگیری خواهید کرد.

البته شما می‌توانید کار متفاوت‌تری در مقایسه با بقیه انجام دهید.

به عنوان مثال، ظروف را از بزرگ‌تر به کوچک‌تر داخل قفسه‌ها چیدمان کرده و یا بر روی ادویه‌ها، اسامی آنها را بنویسید.

جهت مرتب بودن همیشگی آشپزخانه، نیاز است که در فواصل زمانی معین به شستن کلی ظروف و دور انداختن وسایل اضافی درون قفسه‌ها بپردازید.

هر چند وقت یکبار داخل یخچال را بررسی نموده و مواد‌غذایی فاسد شده (تاریخ‌گذشته) را دور بیندازید.

با انجام این فعالیت‌ها، وقت بیشتری را در آشپزخانه سپری خواهید کرد.

علاوه بر آن، آشپزی برای شما با پیدا کردن وسایل مورد نیاز در کمترین زمان ممکن، لذت‌بخش‌تر خواهد شد.

برای خانه تکانی کابینت نظم ایجاد شده را حفظ کنید

بعد از مرتب کردن و دسته‌بندی وسایل آشپزخانه، موضوع را با اعضای خانواده درمیان بگذارید و محل جدید وسایل را به آن‌ها اطلاع دهید تا برای استفاده با مشکل روبه‌رو نشوند. همچنین از آن‌ها بخواهید که وسایل را بعد از استفاده در جای قبلی خود قرار دهند تا مجددا با بی‌نظمی مواجه نشوید.

با انجام کارهای کوچک به رعایت نظم و ترتیب وسایل کمک کنید. مثلا بسته‌های مواد غذایی را به شکلی در کابینت قرار دهید که برچسب نامشان به راحتی دیده شود. ظرف‌های غذا را به ترتیب از بزرگ به کوچک روی هم بچینید تا فضای کمتری اشغال کنند.

یک یا دو بار در سال آشپزخانه را کامل بشویید و کابینت‌ها را تمیز کنید. مواد غذایی فاسد شده را دور بریزید و آن‌هایی که به تاریخ انقضا نزدیک هستند را سریع‌تر مصرف کنید. اگر وسیله‌ای در آشپزخانه دارید که بیشتر از شش ماه از آخرین استفاده‌ی آن می‌گذرد، بهتر است در جعبه‌ی وسایل اهدایی یا وسایل قابل فروش قرار دهید و از شر آن خلاص شوید.

چند توصیه کاربردی جهت چیدمان کابینت ها و خانه تکانی کابینت 

اگر شما جزو آن‌دسته از افرادی هستید که به هنگام چیدمان وسایل داخل کابینت سردرگم می‌شوید می‌توانید به توصیه‌های مهمی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، عمل نمایید.

  • کابینت‌های بالایی آشپزخانه جهت نگهداری از وسایلی که به زودی به آنها احتیاج نخواهید داشت، بسیار مناسب است.
  • به عنوان مثال، کنسروها را می‌توانید در قفسه‌های بالایی قرار داده و همچنین مکانی را برای لیوان‌ها و ظروف غذاخوری، ظروف نگهداری مواد غذایی یا کتاب‌های آشپزی اختصاص دهید.
  • کابینت‌های پایینی آشپزخانه جهت نگهداری از وسایلی که باید به طور مداوم از آنها استفاده نمایید، بسیار مناسب است.
  • لوازم برقی، قابلمه‌ها، ماهیتابه‌ها، کاسه‌ها و تخته‌های برش را می‌توانید در قفسه‌های پایینی قرار دهید. زیرا این وسایل، مورد نیاز بوده و به طور مرتب باید در دسترس قرار گیرند.
  • حتی‌الامکان وسایل شوینده و وسایل مخصوص تمیز‌کاری را در بخش پایینی کابینت قرار داده تا بتوان به طور مرتب به آنها دسترسی داشت.

۹ ترفند مرتب کردن و خانه تکانی کابینت  آشپزخانه

استفاده از اکسسوری ها و نظم دهنده های کابینت تاثیر بسیار زیادی در ساماندهی و مرتب کردن کابینت آشپزخانه دارند و دستتان را در چیدمان داخل کابینت باز می گذارند. درباره روش ها و ایده های چیدمان کابینت اینجا را بخوانید.

در ادامه به ۹ ترفند مرتب کردن داخل کابینت آشپزخانه را اشاره می‌کنیم:

استفاده از راف کابینت

برای سازمان‌ دهی به ظروف متنوع داخل کابینت مانند بشقاب‌ ها، ظروف پیرکس، لیوان‌ ها، فنجان‌ ها و غیره فقط کافی است فضای داخلی کابینت را با استفاده از طبقات و میله‌ های فلزی که به آن‌ها راف کابینت نیز می‌گویند، طبقه‌ بندی کنید و از کم ترین فضای کابینت بیش ترین استفاده را ببرید. 

با مرتب کردن کابینت با این روش دیگر لازم نیست تا برای برداشتن یک ظرف، چندین ظرف تو درتو و سنگین را که احتمال شکستن آن ها هرلحظه شما را تهدید می‌ کند، یک‌ باره از داخل کابینت بیرون بکشید.

در نظر گرفتن جای ابزار آشپزخانه

هم‌چنین می‌ توان با نصب یک‌ تخته فیبر به دیواره کابینت، بسیاری از ابزار و ادوات موردنیاز را داخل کابینت سامان بخشید.

استفاده از سبدهای پلاستیکی برای مرتب کردن کابینت

برای سازمان بخشیدن به حوله‌، پارچه‌ و سفره‌ های آشپزخانه کافی است چندین عدد سبد پلاستیکی کوچک تهیه‌ کرده و آن ها را درون سبدهای جداگانه تا نموده و قرار دهید. به‌ منظور سهولت استفاده از آن ها می‌ توانید از برچسب‌ هایی که محتویات داخلی سبد را مشخص می‌ کند نیز استفاده نمایید.

نظم دهنده کابینت زیر سینک ظرفشویی

کابینت زیر سینک، یکی از نامرتب‌ ترین بخش‌ های خانه محسوب می‌ شود، اما شما می‌ توانید با نصب سبدهای قلاب‌ دار که مخصوص آویزان کردن در پشت درب هستند و قرار دادن قفسه‌ های فلزی در داخل کابینت و هم‌چنین نصب میله‌ های فلزی، شوینده‌، کیسه‌ زباله، پاک‌کننده‌ ها و لوازم این‌ چنینی را نظم دهید و از فضای خالی زیر سینک برای برای مرتب کردن کابینت استفاده کنید. 

در نظر گرفتن جای سینی در کابینت

خودتان را از شر سینی‌ های کوچک و بزرگی که روی سطح کانتر به هم تکیه داده‌ اند، رها کنید!

  • از یک فایل سیمی که عموما برای سازمان‌ دهی کاغذ‌های اداری از آن استفاده می‌ شود، برای تفکیک سینی‌ های پذیرایی، سینی‌ های مخصوص فر و تخته خردکن استفاده کنید.
  • حتی می‌ توان از نصب میله‌ های فلزی به‌ صورت عمودی در داخل کابینت برای این امر کمک گرفت. اجرای این طرح چندان دشوار نیست، فقط کافی است دریل و مته ریز داشته باشید تا به‌ راحتی بتوانید قفسه داخلی کابینت را سوراخ نموده و میله‌ ها را درون آن پیچ کنید.

نظم دهی چیدمان ادویه در کابینت

کابینت ادویه‌ ها همیشه شلوغ‌ ترین کابینت در آشپزخانه به شمار می‌ رود. برای نظم بخشیدن به آن پیشنهاد می‌ کنیم از پلاستیک‌ های سازمان دهنده جوراب برای قرار دادن ادویه‌ ها بهره بگیرید. 

این پلاستیک را در پشت در کابینت آویزان کرده و ظروفی که داخل آن جای می‌ شوند را در بخش‌ های مختلفش قرار دهید. در ضمن استفده از نظم دهنده ادویه جات و نصب قفسه به دیواره کابینت می‌ تواند برای ساماندهی کابینت آشپزخانه به کمک شما بیاید.

نظم دهنده قابلمه در کابینت

پیدا کردن جای مناسب برای ماهی‌ تابه‌ ها و قابلمه‌ ها که معمولا وزن زیادی داشته و اندازه‌ شان هم بزرگ است می‌ تواند چالشی بزرگ پیش روی شما باشد. ساخت دیوایدرهای فلزی برای نظم بخشیدن به کابینت قابلمه‌ ها، گزینه مناسبی به شمار می‌ رود. هم‌چنین با نصب گیره‌ های قلابی و یا نگهدارنده حوله به دیواره داخلی درب کابینت، درب قابلمه‌ ها را به‌ صورت جداگانه نظم دهید.

نظم دهنده کابینت حبوبات و مواد غذایی خشک

برای تفکیک و نظم دادن به مواد غذایی خشک مانند ماکارونی‌ ها و رشته‌ ها، مواد لازم برای پخت کیک و شیرینی، سبزی‌ های خشک‌ شده، کنسروها، کمپوت‌ ها و غیره، سبدهای پلاستیکی و یا حصیری برچسب دار گزینه خوبی هستند.

مرتب سازی کابینت با استفاده از نگهدارنده روزنامه

و اما ظروف پلاستیکی که عموما به‌ صورت پک‌ هایی از کوچک تا بزرگ در بازار موجود است و برای نگهداری خوراک‌ ها در یخچال استفاده می‌ شود را می‌ توان با نصب نگهدارنده روزنامه به داخل درب کابینت، فضای بیش تری برای درب آن ها در نظر گرفت.

مرتب کردن کمد ها و کشوها

نیاز نیست تمام لباس ها را از کاور در بیاورید با خودتان را در دنیایی از لباس غرق کنید، فقط لباس های کاور زده را به همان شکل از کمد بیرون گذارید و یک گردگیری درست و حسابی داخل کمد را انجام دهید. اکنون زمان آن رسیده که پارچه هایی را که مدت ها پیش هدیه گرفته اید یا به قصد دوخت لباسی خریده اید و بعد گوشه کمد باقی مانده بیرون بکشید. خلاقیت خود را به کار اندازید می توانید برای دوخت کوسن های رنگی، دستمال سفره، پارچه رومیزی یا هر چیز دیگری از آنها استفاده کنید و یا چند مدل زیبای لباس انتخاب کنید و به سراغ خیاط بروید.

برای لباس های کوچک مثل جوراب و لباس های زیر یک جعبه یا کیسه پارچه ای در نظر بگیرید که بتوانید به راحتی در کمد و کشوها آنها را از بقیه لباس ها جداسازی کنید.اگر می خواهید شکل کیف هایتان در کمد عوض نشود حتما آنها را آویزان کنید. اگر لباس های فصل بهار و تابستان را در جایی کمتر در دسترس گذاشته اید بیرون بیاورید و در کاور ها و کشوها جابه جا کنید.

قبل از اینکه جای جدیدی برای هر وسیله تعیین کنید به این فکر کنید که وقتی دنبال آن می گردید اولین جایی که به ذهنتان می رسد کجاست ؟ همان مکان را انتخاب کنید. لباس های شب و مهمانی را در انتهای کمد و لباس هایی را که به طور روزمره استفاده می کنید جلوتر قرار دهید. همچنین لباس های کلفت تر و گرم تر را در یک سمت کمد و لباس های خنک تر را در سمت دیگر قرار دهید. حواستان باشد که در بهار ممکن است به هردویشان احتیاج پیدا کنید.