به گزارش پارس به نقل ز ایسنا، طی روزهای آبان ماه امسال، ۱۵ میلیارد و ۴۱۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۶۹ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال در تالارهای بورس کشور خریداری شد.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس، این تعداد از سهام در یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۱۶۸ دفعه معامله شد. جزییات معاملات نشان از این دارد که ۱۴ میلیارد و ۸۹۷ میلیون سهم به ارزش ۶۶ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک دادوستد شده است.

در این ماه، ۶۰۸ هزار و ۳۳۷ سهام دار اقدام به خرید سهام کردند که نسبت به ماه پیش، کاهشی چهار درصدی را شاهد بود.

رشد ۷.۴۳ درصدی شاخص در یک ماه

شاخص کل در پایان آبان ماه به ۷۸ هزار و ۴۲۴ واحد رسید که نسبت به ابتدای سال، ۱۰۶.۲ درصد و نسبت به ماه پیش ۷.۴۳ درصد افزایش داشت. شاخص قیمت و سود نقدی هم با افزایش ۷.۴۳ درصدی نسبت به ماه پیش به ۳۱۹ هزار و ۷۲ واحد رسید. شاخص شناور آزاد هم در پایان این ماه بر روی ۸۹ هزار و ۳۵۱ واحد ایستاد که حکایت از رشد ۱۰۰.۲ درصدی این متغیر در قیاس با ابتدای سال و رشد ۷.۴۳ درصدی آن طی یک ماه دارد.

شاخص بازار اول هم نسبت به ماه پیش ۵.۶۰ درصد رشد داشت و شاخص بازار دوم هم با رسیدن به ۱۵۳ هزار و ۵۱۹ واحد، رشدی ۱۱.۳۶ درصدی را طی یک ماه ثبت کرد. شاخص مالی نیز با رشد ۱۷.۲۴ درصدی نسبت به ماه پیش به ۱۴۰ هزار و ۶۴۵ واحد رسید. در عین حال شاخص صنعت هم طی آبان ماه، ۶.۰۲ درصد رشد را تجربه کرد تا آذر را از عدد ۶۶ هزار و ۵۳۵ واحد آغاز کند.

معاملات اوراق مشارکت

در آبان ماه امسال، ۸۱۳ هزار و ۱۵۳ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۸۱۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد. این در حالی است که از ابتدای امسال تا کنون، پنج میلیون و ۴۷۳ هزار و ۳۹۷ برگه اوراق مشارکت به ارزش پنج هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال در بورس تهران خریداری شده است.