به گزارش پارس به نقل از فارس، نشریات محلی در کنار نشریات سراسری بخشی از زنجیره اطلاع رسانی و رسانه ای یک کشور را تشکیل می دهد.

افزایش تعداد نشریات محلی در سال های اخیر اگر چه نقطه قوتی در توسعه استان ها به شمار می رود اما عدم حمایت های لازم از این بخش سبب شده است که در کنار این امر نشریات در تکافوی دفاتر خود دچار مشکلات عدیده ای باشند.

در سال جاری نیز با گذشت ماه ششم سال و وعده یارانه ها هر شش ماه، هنوز خبری از یارانه مطبوعات نشریات محلی نیست.

مدیر مسئول یکی از نشریات محلی مازندران در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از ابتدا قرار بود که نشریات سراسری و محلی هر کدام در مدت سه ماه یارانه مطبوعات دریافت کنند که این مدت به شش ماه برای نشریات محلی تغییر کرد.

شکرالله رضازاده شرمه با اشاره به اینکه امروز یارانه مطبوعات سراسری در فرصت سه ماهه و بدون کوچک ترین تغییری واریز می شود، افزود: با این امر بی توجهی مضاعفی به نشریات محلی صورت گرفته است که یارانه مطبوعات سراسری سه ماه به سه ماه پرداخت می شود ولی نشریات محلی هر شش ماه یک بار تعیین شده است.

رضازاده شرمه با اعلام اینکه با این وجود نیز یارانه نشریات مطبوعات محلی هر شش ماه هم به صورت منظم پرداخت نمی شود، یادآور شد: با این وجود به نشریات محلی اهمیت زیادی داده نمی شود و جدی گرفته نمی شوند.

مدیر مسئول روزنامه حرف مازندران با بیان اینکه از دولت تدبیر و امید انتظار می رود در پرداخت منظم یارانه های مطبوعات کوشش کند، گفت: شاید یارانه ها تاثیر زیادی در هزینه دفاتر نشریات نداشته باشد اما می تواند بخشی از نیازهای مطبوعات محلی را جبران کند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت نامنظم این یارانه ها به مدیریت روزنامه های محلی امکان برنامه ریزی درست را نمی دهد، افزود: این پرداخت ها مانند نشریات سراسری باید به موقع و منظم صورت گیرد.

رضازاده با اعلام اینکه انتقادات زیادی به تفاوت در پرداخت نشریات محلی و سراسری وجود دارد، بیان داشت: حجم آگهی های نشریات سراسری بسیار بیشتر از نشریات محلی است و درآمدهایشان نیز قابل مقایسه نیست و در کنار آن دولت ها نیز در پرداخت یارانه ها به این نشریات توجه بیشتری دارند.

وی با بیان اینکه تاکید داریم که نباید میان روزنامه ها تفاوت قایل شد، ادامه داد: در زمینه پرداخت یارانه ها نیز باید به نشریاتی که در راستای توسعه استان ها قدم برمی دارند و به لحاظ کیفیت فعالیت بیشتری دارند نیز باید توجه بیشتری شود.

این مدیر مسئول نشریه محلی با اشاره به اینکه برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری معتقد بودند که نشریات اصلاح طلب از حمایت های کمتری برخوردار بودند، بیان داشت: به عنوان مسئول یک نشریه اصولگرا این شرایط را قبول نداریم چون وضعیت مالی و حمایتی نشریات اصلاح طلب در دولت گذشته به مراتب از نشریات اصولگرا مساعدتر بوده است و این بخش از تسهیلات، یارانه ها و توزیع آگهی های مناسب تری برخوردار بوده است.

وی با اعلام اینکه این امر را در مازندران شاهد بودیم که نشریات اصلاح طلب به خوبی حمایت شدند، بیان داشت: دولت تدبیر و امید باید دیدگاه ها و سلایق سیاسی را در حمایت از نشریات کنار بگذارد و با دید رسانه ای به نشریات نگاه کند.