به گزارش پارس ، به نقل ازایسنا، " هرمان وان رومپوی" ، رئیس شورای اروپا در کنفرانسی خبری در حاشیه نشست اتحادیه اروپا در بروکسل گفت که مذاکرات اتحادیه اروپا و صربستان در دیرترین زمان احتمالا در ژانویه سال میلادی آینده آغاز می شود.

در آوریل امسال، اتحادیه اروپا برای حل اختلافات صربستان و کوزوو میانجیگری موفقی داشت.

گفت وگوهای اتحادیه اروپا با کوزوو نیز بر سر دیگر امور دوجانبه به جریان خواهد افتاد که شامل تجارت و روابط سیاسی و اقتصادی می شود. این توافق ها شاخص هایی مهم برای کشورهایی به شمار می رود که به دنبال عضویت در اتحادیه اروپا هستند.

اتحادیه اروپا در پایان نشست روز گذشته خود اعلام کرد که تا پیش از ماه ژانویه چارچوب مذاکرات توسط شورای اروپا تایید خواهد شد. این موضوع، به نوعی تعهد رهبران اتحادیه اروپا برای گفت وگو درباره عضویت صربستان محسوب می شود.

خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپا، تصمیم اتحادیه اروپا را برای آغاز چنین مذاکراتی" تاریخی" خواند و گفت: ما به طور مداوم و خیلی زیاد از واژه" تاریخی" استفاده می کنیم، اما این تصمیم واقعا تاریخی است. فراموش نکنیم که در زمانی نه چندان دور در آن بخش از اروپا در جریان یکی از خشونت بارترین جنگ ها چه رخ داد و الان ما مذاکره با صربستان را آغاز خواهیم کرد.