به گزارش پارس به نقل از تهران پرس، یحیی آل اسحاق در رابطه با درباره تاثیر گفتمان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل در تجارت خارجی ایران با سایر کشورها تصریح کرد: تجارت یک فرایند آنی نیست که به زودی اثرات آن مشخص شود.

وی بر این باور است که د اما با توجه به رغبتی که در کشورها بزرگ مبنی بر ارتباط با ایران پیدا شد به کاهش تحریم ها و سخت گیری ها خوشبین هستیم اما این موضوع نیازمند گذشت زمان است و در ماه های آینده اثر خود را خواهد گذاشت.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در بخش دیگری از اظهاراتش درباره اظهارات ارزی سیف مبنی بر اینکه نرخ ۲۹۰۰ تومان نرخ کف ارز است و کاهش بیش از آن به صلاح اقتصاد کشور نیست ادامه داد: براساس قانون برنامه چهارم نرخ ارز باید متناسب با مابه التفاوت تورم داخلی و تورم جهانی هر سال اصلاح و تعدیل شود.

وی بر این باور است که این کار تا دو سال گذشته متاسفانه مورد بی توجهی قرار می گرفت و در این دو سال اخیر به جهت اینکه به واسطه تحریم ها امکان مسلط شدن دولت بر نرخ ارز نبود، نرخ ارز از کنترل بانک مرکزی خارج شد و در دو سال گذشته نیز علاوه بر سالیانه گذشته تورم های ۳۰ تا ۴۰ درصدی را داشتیم.

آل اسحاق با بیان اینکه نرخ ارز بی ثبات و بازار ارز غیر قابل پیش بینی مخرب اقتصاد کشور است، در رابطه با قیمت واقعی ارز نیز گفت: اگر بخواهیم واقعیات اقتصاد کشور و تورم ۳۰ تا ۴۰ درصد را نادیده بگیریم نرخ ارز باید ۱۲۲۶ باشد اما همه می دانیم که این امر شدنی نیست.