به گزارش پارس ، تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی تایمز، روز جمعه دادخواستی به دادگاه عالی لاهور تقدیم شد که هدف از آن ملزم کردن دولت فدرال به ادامه کار بر روی پروژه انتقال گاز از ایران به پاکستان است.

درصورت تکمیل نشدن این خط لوله در موعد مقرر، پاکستان باید به ایران ضرر و زیان پرداخت کند. احمد مسعود گوجر، وکیل پاکستانی که این دادخواست را ارئه کرد در این باره گفت، پاکستان از ابتدای سال ۲۰۱۵ در صورت عدم تکمیل پروژه مجبور خواهد شد روزانه ۳ میلیون دلار به ایران غرامت بپردازد.


در این دادخواست آمده است، پاکستان و ایران توافق کرده اند که لوله گذاری این خط لوله ۷۸۰ کیلومتری در خاک پاکستان تا قبل از دسامبر ۲۰۱۴ به اتمام برسد و در ۱۱ مارس ۲۰۱۳ نیز در مراسمی با حضور آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان و محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران کار لوله گذاری آغاز شد.


وی افزود، همچنین در ۲۷ می ۲۰۱۳، دولت ایران در نامه ای به دولت پاکستان از تاخیر در آغاز کار بر روی خط لوله انتقال گاز در خاک پاکستان ابراز نگرانی کرد.
احمد مسعود گوجر گفت، این پروژه به سود منافع ملی پاکستان بود و موجب ایجاد فرصت های شغلی در مناطق سند و بلوچستان می شد.


وی ادامه داد، به جای تکمیل این پروژه، اکنون کار متوقف شده است. وی ادعا کرد که دولت جدید پاکستان تحت فشار عربستان و آمریکا قصد دارد از این پروژه کنار بکشد.
این وکیل پاکستانی افزود، دخالت آمریکا در امور داخلی پاکستان نقض حاکمیت این کشور است و دولت پاکستان نباید تسلیم چنین درخواست هایی شود.


وی خواستار صدور حکمی شد که بر اساس آن دولت فدرال ملزم شود تمام اقدامات مورد نیاز تکمیل این پروژه انجام گیرد و کار بر روی پروژه انتقال گاز ایران به پاکستان فورا از سر گرفته شود.